اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط معاون اوقاف کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌های هفته وقف در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد شعار هفته وقف امسال را «همه واقف باشیم» عنوان و برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

برنامه‌های هفته وقف در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، برزین عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه وقف نقطه عطفی در فرهنگ‌سازی دینی و اشاعه شعائر مذهبی و آئینی است، اظهار کرد: این سنت حسنه در راستای اهداف آئینی است و ریشه در آداب و سنن بزرگان دین دارد.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از وقف به عنوان میراثی جاویدان و ارزنده نام برد و افزود: وقف از مصادیق بارز نیکوکاری است که در بخش‌‌های مختلف ظهور و بروز دارد.

وی گفت: از فلسفه‌های وقف عدالت اجتماعی و توزیع ثروت بوده که آثار و برکات این یادگار ائمه و پیامبران (ع) از گذشته تاکنون در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه نمایان است.

این مسئول اوقاف در ادامه با بیان اینکه هفته وقف امسال با شعار «همه واقف باشیم» از دوشنبه 9 دی ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور گسترش و ترویج فرهنگ وقف و معرفی خدمات ارزشمند واقفین و خادمان عرصه وقف و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه برنامه‌های مختلفی را در هفته وقف برگزار می‌کند.

عبداللهی به اهداف برنامه‌های هفته وقف امسال اشاره و تصریح کرد: گسترش و ترویج فرهنگ وقف، بهره‌برداری مطلوب از موقوفات، تقدیر شایسته از خادمان و مروجان فرهنگ وقف، تشویق عموم مردم بویژه خیرین به امر وقف و معرفی خدمات ارزشمند واقفین از اهداف برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به روز شمار هفته وقف امسال گفت: دوشنبه، 9 دی ماه (27 صفر) به نام وقف، قرآن، ولایت، بصیرت دینی، سه‌شنبه 10 دی ماه (28 صفر) به نام وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) و چهارشنبه، 11 دی ماه (29 صفر) به نام وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی نام گذاری شده است.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 دی ماه (30 صفر) به نام وقف، تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگان، جمعه 13 دی ماه (1ربیع الاول) به نام وقف عمل به نیات واقفین و رفع نیازهای جامعه شنبه 14 دی ماه (2ربیع الاول) به نام وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و یکشنبه 15 دی ماه (3 ربیع‌الاول) به نام وقف، حماسه اقتصادی، ارتقای بهره‌وری موقوفات نام‌گذاری شده است.

عبداللهی به برنامه‌های اجرایی در استان و شهرستان اشاره کرد و افزود: همایش استانی«وقف و رسانه» 7 دی‌ماه در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این همایش مدیران مسئول رسانه‌های فعال در استان و خبرنگاران حوزه وقف و بقاع متبرکه حضور دارند و از خبرنگاران فعال در این حوزه تجلیل می‌شود.

این مسئول برگزاری 7 ایستگاه با عنوان«همه واقف باشیم» در شهرستان‌های استان و برگزاری این ایستگاه به صورت ویژه در موقوفه محمدحسین خان طاهری میدان هفت تیر یاسوج را از برنامه‌های اجرایی در این استان عنوان کرد.

عبداللهی برگزاری نشست‌های صنفی وقف، برگزاری همایش استانی و شهرستانی«همه واقف باشیم» و تبلیغات و اطلاع‌رسانی با موضوع وقف در سراسر استان را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد دیدار با نماینده ولی‌فقیه، استاندار، دیدار با ائمه جمعه، غبار روبی گلزار شهدای استان، اهدای خون توسط کارکنان اداره اوقاف و فعال‌سازی وب سایت‌های اطلاع‌رسانی بقاع متبرکه استان را از برنامه‌های هفته وقف در این استان برشمرد.

وی، برگزاری نشست خبری در آستانه هفته وقف، برگزاری زیارت عاشورا و دعای کمیل در بقاع متبرکه شاخص استان، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، حضور فعال در نشریات و خبرگزاری‌های استانی و انتخاب خود به عنوان دبیر ستاد هفته وقف و همچنین انتخاب کمیته اطلاع‌رسانی هفته وقف را از دیگر برنامه‌های این اداره در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول