اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح کرد

تهدیدات باران اسیدی برای حیات آبزیان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باران اسیدی یکی از تهدیدات برای محیط زیست به ویژه محیط زیست دریایی است که حیات آبزیان را تهدید می‌کند.

تهدیدات باران اسیدی برای حیات آبزیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ایرج نبی‌پور شنبه‌شب در گردهمایی علمی و تخصصی محیط زیست و پژوهش در بوشهر با تاکید بر رعایت اصول محیط زیست اظهار داشت: بوشهر با وجود قرار گرفتن در کنار خلیج فارس و استقرار صنایع مختلف نفت و گاز در معرض آسیب‌های مختلف زیست‌محیطی قرار دارد.

این استاد دانشگاه وجود باران اسیدی در بوشهر را یکی از تهدیدات برای محیط زیست عنوان کرد و گفت: باران اسیدی در صورت فراهم شدن شرایط برای آن می‌تواند تاثیرات منفی بر محصولات کشاورزی داشته باشد.

نبی‌پور گفت: باران اسیدی برای آبزیان نیز می‌تواند خطرناک باشد چراکه اگر خاک نتواند باران اسیدی را خنثی کند آلومینیوم آزاد و با ورود باران اسیدی در دریا خفگی آبزیان را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه دریا برای مقابله با اسید +H مقدار کربنات کلسیم که به عنوان تنه زیست‌محیطی برای دریاست را در حالت واکنشی می‎سوزاند، اضافه کرد: با این حال باران اسیدی در صورت ورود به دریا خطرات دیگری هم دارد و آن این است که موجب می‌شود مرجان‌ها هم به خطر بیفتند.

وی اضافه کرد: خطرات باران اسیدی به همین جا ختم نمی‌شود و ممکن است موجب از بین رفتن حیات نرم‌تنان و صدف‌‌ها و تنوع زیستی در دریا شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر متذکر شد: تاسیسات عظیم نفت و گاز در پارس جنوبی هر چند برکات زیادی برای استان و کشور داشته اما مسئولان این تاسیسات باید به آسیب‌هایی که بر اثر آلایندگی تاسیسات به وجود می‌آید توجه داشته و راه حلی برای حل آن پیدا کنند.

انتهای پیام/66006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول