اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی سازمان حفاظت از محیط زیست:

نگاه به تولید باید به سمت محیط زیست تغییر کند

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه نگاه به چرخه تولید باید تغییر کند، بر لزوم همخوانی بیشتر صنعت و طبیعت تاکید کرد.

نگاه به تولید باید به سمت محیط زیست تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمد مجابی ظهر امروز در همایش صنعت قراضه آهن در اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: ما در محیط زیست هیچ چیز دور ریزی نداریم و در این راه باید به سمت بهره‌وری سبز حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: عوامل تولید در تمامی جوامع عبارتند از زمین، نیروی کار و سرمایه، اما متاسفانه محیط زیست در این چرخه جایگاه مشخصی ندارد و به هیمن لحاظ باید حرکت‌هایمان را به سمت کاهش استفاده از منابع به منظور کاهش ایجاد آلودگی سوق دهیم.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست کشور تصریح کرد: حرکت به سمت تولید چرخه‌های تولیدی با در نظر گرفتن مسایل زیست محیطی از مهمترین مسایل حفاظت از محیط زیست است و استفاده از آهن قراضه می‌تواند به تولید این چرخه‌ها کمک کند.

وی بیان کرد: بسیاری از قانون‌ها وجود دارد که اجرا نمی‌شود که باید در گام اول اجرای آن را مطالبه کنیم.

مجابی افزود: صندوق ملی محیط زیست و تشکیل آن در دولت یازدهم باعث کمک به صنایع می‌شود، البته قانون باید به گونه‌ای باشد که به تولیدکننده‌هایی کمک شود که به دنبال حل مسایل زیست محیطی خودشان هستند.

وی اضافه کرد: این صندوق‌ها در بسیاری از کشورها پذیرنده عوارض و جرایم زیست محیطی است که مشکلی از مشکلات عمده زیست محیطی کارخانه‌ها را حل کند.

معاون حفاظت از محیط زیست کشور ادامه داد: مشکل بازیافت ایران بازار سیاه است و باید یک بورس بسیار قوی در کشور برای قراضه و بازیافت ایجاد گردد تا از طریق این بورس بتوان صنایع را مورد حمایت قرار داد.

انتهای پیام/63031/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول