اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت عدم تامین سوخت گاز

‌محیط زیست استان مرکزی از نیروگاه شازند‌ شکایت می‌کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از تسلیم شکایت محیط زیست استان علیه نیروگاه شازند به مراجع قضایی در صورت عدم تامین سوخت گاز این نیروگاه تا 24 ساعت آینده خبر داد.

‌محیط زیست استان مرکزی از نیروگاه شازند‌ شکایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس رجایی بعد از ظهر امروز در نشست تعیین تکلیف آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند اراک اظهار داشت: در صورتی که نیروگاه حرارتی شازند ظرف 24 ساعت آینده نسبت به تغییر سوخت از مازوت به گاز اقدام نکند، آلوده‌زایی آن از طریق پیگیری‌های قضایی دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: علیرغم قول مساعدی که وزرای نفت و نیرو برای تامین سوخت گاز نیروگاه حرارتی در سال گذشته به نمایندگان مجلس دادند، متاسفانه از ماه جاری شاهد بودیم این امر صورت نگرفته و مسئولان نیروگاه اقدام به مصرف سوخت مازوت در نیروگاه کردند که اگر ظرف 24 ساعت آینده نسبت به تغییر سوخت از مازوت به گاز اقدام نشود، آلوده‌زایی آن از طریق پیگیری‌های قضایی دنبال خواهد شد.

رجایی بیان داشت: با توجه به آلایندگی بسیار بالایی که سوخت مازوت به دنبال دارد، طی نشستی با وزیر نیرو از وی قول گرفتیم که نیروگاه نباید تحت هیچ شرایطی نسبت به مصرف این نوع سوخت اقدام کند، اما متاسفانه مسئولان نیروگاه از ماه جاری اقدام به مصرف سوخت مازوت بی‌کیفیت کردند که در پیگیری‌های انجام شده وزیر نیرو قول داد تمامی سوخت این نیروگاه از گاز تامین شود و در صورت کمبود گاز، واحدهای تولید برق آن تعطیل شده و سهم تولید انرژی آن به دیگر نیروگاه‌های کشور واگذار شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تفاهم‌نامه کمیسیون کشاورزی مجلس، محیط زیست موظف شده در صورت تغییر سوخت نیروگاه شازند از گاز با دادخواست رسمی در مراجع قضایی شکایت کند، خاطر نشان ساخت: هیچ مرجعی حق ندارد به بهانه تولید برق آلودگی به خورد مردم دهد و سلامت آنان را به خطر بیندازد به همین دلیل مسئولان مرکز کنترل توزیع برق کشور، مدیر عامل نیروگاه حرارتی شازند و رئیس مرکز پخش و پالایش کشور باید در برابر این عهد شکنی پاسخگو باشند.

رجایی بر اهمیت محیط زیست تاکید کرد و ادامه داد: توجه به محیط زیست در استان یک ضرورت جدی است، موضوع محیط زیست یک دغدغه جهانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محیط اراک بیش از سه درجه رو به گرمی رفته است، ادامه داد: امروز اکوسیستم اراک نسبت به گذشته تغییر کرده و همانطور که جهان بین 30 تا 40 درجه گرم‌تر شده، هوای این شهر نیز گرم شده که این موجب ایجاد تغییرات شدید آب و هوایی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی نیز حفظ و ارتقاء مسایل زیست محیطی را از اولویت‌ها و سیاست‌های نماینده عالی دولت در استان دانست و گفت: استاندار مرکزی از بدو شروع به کار توجه به حفظ و ارتقاء مسایل زیست محیطی را در اولویت برنامه‌های استانداری قرار داده و نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای دارد.

مهدی زند‌وکیلی افزود: سلامت مردم موضوع بسیار مهمی است که با هیچ چیز قابل معاوضه نیست و هیچ چیز نباید سلامت مردم را تهدید کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه در فصلی که این شهر با پدیده وارونگی دما مواجه است، کار پسندیده‌ای نبوده و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/87001‌/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول