اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

نرمش قهرمانانه به معنای سازش نیست

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: بر خلاف تصور عده‌ای، نرمش قهرمانانه به معنای سازش و دست برداشتن از آرمان‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

نرمش قهرمانانه به معنای سازش نیست

محمد رضوان‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به تعبیر نرمش قهرمانانه از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مسئولان به ویژه تیم مذاکره‌کننده به عنوان فرزندان انقلاب باید توجه کنند این تعبیر به معنای مانور هنرمندانه برای رسیدن به مقصود است.

وی با تأکید بر ضرورت برخورداری دولتمردان از نرمش قهرمانانه افزود: شرایط فعلی هوشیاری و بصیرت بیشتری می‌طلبد چرا که دشمن در تلاش است تا ما را از گذشته خود پشیمان سازد.

معاون سابق سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان با اشاره به سخن مقامات آمریکایی در زمینه خشکاندن ریشه ملت ایران خاطرنشان کرد: برای مذاکره با چنین دشمنی باید با هوشیاری، تدبیر، زیرکی، عزت و اعتماد به نفس، شناخت کامل، صبر و استقامت انقلابی، پافشاری بر مواضع انقلاب اسلامی و دوراندیشی با توجه به عدم صداقت دشمن وارد عرصه شد.

رضوان‌نژاد ادامه داد: با توجه به پشتیبانی‌های بسیار از تیم مذاکره‌کننده از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ملت و مسئولان سه قوه انتظار این بود که بتوانیم به دستاوردهای حداکثری در قبال از دست دادن امتیازات حداقلی دست یابیم اما گویا چنین نتیجه‌ای محقق نشده است.

به گفته وی در حال حاضر غربی‌ها توافقنامه ژنو را تفسیر به رأی می‌کنند و از سویی ایران نیز برای خود تفسیر و تعبیر دیگری دارد در حالی که باید توافقنامه شفاف باشد به گونه‌ای که امکان تعبیر به رأی وجود نداشته باشد.

رضوان‌نژاد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به ویژه در 12 آبانماه در زمینه مذاکرات، از ولی فقیه زمان به عنوان موهبتی الهی و حافظی مقتدر و کارگشا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و تصریح کرد: ادبیات جسورانه و کینه‌توزانه دشمنان به ویژه آمریکایی‌ها بسیار دور از واقعیت بود در شرایطی که هنوز مرکب توافقنامه خشک نشده بود، اوباما به پیروزی خود در این مذاکرات اشاره می‌کند و جان کری از عدم حق غنی‌سازی ایران سخن می‌گوید و در نهایت تحریم‌های جدید صورت گرفته را ادامه اقدامات قبلی عنوان می‌کند در این صورت توافقنامه چه معنایی دارد؟!

معاون سابق سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان با اشاره به بی‌اعتمادی ملت ایران به آمریکا تأکید کرد: آمریکا باید سعی کند از دیوار بی‌اعتمادی ملت ایران نسبت به خود بکاهد نه اینکه با اقدامات فریبکارانه خود بر ارتفاع آن بیفزاید.

این کارشناس مسائل سیاسی با یادآوری فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه اهداف استکبار، رأس استکبار را از دیدگاه معظم له، ایالات متحده آمریکا و خودبرتر بینی، فریبکاری و رفتار منافقانه را ویژگی‌های او ذکر و عنوان کرد: این دشمن با چنین خصوصیاتی جز به تضعیف و سقوط نظام جمهوری اسلامی نمی‌اندیشد لذا باید مراقب و هوشیار بود.

وی با تأکید بر لزوم تحلیل و بررسی سخنان مقامات آمریکایی پس از انجام توافقنامه ژنو عنوان کرد: تیم مذاکره‌ کننده باید تلاش کند در ادامه مذاکرات به دستاوردهای حداکثری که همان حق غنی‌سازی برای ملت ایران است، دست یابد.

به گفته رضوان‌نژاد، اگر حضور تیم نماینده ایران همراه با اقتدار نباشد و غربی‌ها بتوانند رخنه و منفذی برای تحقق اهداف خود بیابند هرگز بر ملت ما رحم نمی‌کنند همانگونه که از کشتن میلیون‌ها نفر در جنگ جهانی و به خاک و خون کشیدن بی‌گناهان در افغانستان، پاکستان و عراق احساس ناراحتی نمی‌کنند.

معاون سابق سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان اذعان داشت: در مرحله اول مذاکرات ژنو همان گونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند، بی‌صداقتی آمریکا مشخص شد لذا در مراحل بعدی مذاکرات تیم مذاکره‌ کننده باید مقتدرانه و با ادبیات شجاعانه و زیرکانه با طرف‌های مقابل به ویژه آمریکا وارد شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان متذکر شد: در عرصه‌های مختلف نظامی سیاسی و مذاکرات دیپلماسی باید با ابزار شایسته دشمن وارد شد به ویژه دشمنی که طی سال‌های اخیر برای متوقف کردن ملت و این انقلاب دینی که به رهبری امام راحل در زمان افول و کمرنگ شدن ارزش‌های الهی در جهان خلق شد، هر اقدامی که توانسته انجام داده است.

انتهای پیام/2406/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول