اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

توافقنامه ژنو جلوه‌ای از نرمش قهرمانانه در عرصه جهانی است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توافقنامه ایران با سران 1+5 در ژنو نمود و جلوه‌ای از توصیه مقام معظم رهبری در اعمال سیاست نرمش قهرمانانه در عرصه جهانی است.

توافقنامه ژنو جلوه‌ای از نرمش قهرمانانه در عرصه جهانی است

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ توافقنامه جمهوری اسلامی ایران با سران 1+5 در ژنو نمود و جلوه‌ای از توصیه مقام معظم رهبری در اعمال سیاست و رویکرد نرمش قهرمانانه است که در عین حفظ منافع انقلاب اسلامی غرب را به پذیرفتن حقیقت هسته‌ای ایران مجاب کرد.

بعد از ماه‌ها تلاش و رایزنی دولت تدبیر و امید و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در رسیدن به نقطه تفاهم و توافق با غرب برای به رسیمت شناختن انرژی هسته‌ای ما در مذاکرات ژنو تمام بهانه‌جویی‌‌های غرب را از بین بردیم و زمینه‌ای را فراهم کردیم تا آنها به حقیقت موضوع واقف شده و با به رسمیت شناختن حق و حقوق هسته‌ای ایران و استفاده صلح‌آمیز این انرژی پاک بتوانیم عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نیز به نمایش بگذاریم.

وی با برشمردن بخش‌های مختلف این توافقنامه و ضمانت اجرایی آن بر اساس صداقت طرفین خاطر‌نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر صداقت خود را در این ارتباط به دنیا نشان داده و ثابت کرده است که راه رفته در این مسیر غیر‌قابل برگشت است و ما حاضر نیستیم از حق و حقوق مسلم هسته‌ای کوتاه بیاییم و یا بخواهیم به خاطر منافع غرب حق و حقوق خودمان را نادیده گرفته و از آن تنزل کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل جمهوری اسلامی ایران را یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی در سایه ایستادگی و پایداری سه دهه گذشته بر روی اصول و آرمان‌ها توصیف کرد و یادآور شد: کشورمان امروز با تمام توان خود در سنگر دفاع از حق و حقوق هسته‌ای ایستاده و ملت ایران نیز پشتیبان حقیقی آن است.

پیرموذن یکی از اهداف و برنامه‌ریزی‌های کشورمان را در مذاکرات اخیر ضمن نشان دادن ابهت جمهوری اسلامی ایران در این عرصه کاهش تنش‌ها و بحث و تحریم‌های ظالمانه توصیف کرد و بیان داشت: ما با مذاکرات و توافقات عزت‌مندانه قادر هستیم تحریم‌‌ها و مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم که دولت تدبیر و امید در این زمینه آستین بالا زده تا در کنار حفظ حق و حقوق هسته‌ای اجازه ندهد تحریم‌های ناعادلانه دیگر در حق این ملت در نظر گرفته شود.

این مسئول در پایان، توافقات ژنو را در مسیر حقانیت جمهوری اسلامی ایران و عمل به سیاست و رویکرد نرمش قهرمانانه توصیف کرد و گفت: ما در مذاکرات ژنو با در نظر گرفتن تمام جوانب امر حاضر شدیم و بدون اینکه باجی به دشمن بدهیم آنها را مجاب کردیم تا این حق و حقوق را به رسمیت شناخته و برای آن ارزش و اهمیت قائل شوند.

انتهای پیام/62001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول