اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه روحانیت شیراز:

«نرمش قهرمانانه» تغییر اصول نیست، تنوع روش است / مطیع محض رهبر هستیم

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: «نرمش قهرمانانه» به معنای کوتاه آمدن از ارزش‌های اصیل انقلاب و نظام نیست بلکه به معنای تنوع در تاکتیک و استراتژی متناسب با شرایط روز است.

«نرمش قهرمانانه» تغییر اصول نیست، تنوع روش است / مطیع محض رهبر هستیم

حجت الاسلام فتحعلی محقق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: دین اسلام یک دین کامل و دارای قدرت پاسخگویی در شرایط مختلف است چنان که این قابلیت را دارد که در زمان صلح یا جنگ در مواجهه با دشمنان جامعیت داشته باشد.

وی افزود: کسانی که از این تعالیم بهره برده‌اند هیچ‌گاه در بن‌بست عقیدتی، راهکاری یا استراتژیک قرار نمی‌گیرند.

محقق اضافه کرد: شیوه عملکرد پیامبر اسلام در زمان جنگ و صلح نیز همین موضوع جامعیت را اثبات کرده و بعد از آن نیز سیره عملی ائمه اطهار گویای این واقعیت است.

وی خاطرنشان کرد: به سبب آن که انقلاب مردم ایران برگرفته از آموزه‌های متعالی دین اسلام است در هیچ شرایطی بن‌بست ندارد و جامعیت جهان‌بینی آن در هر مقطع، روش درست بر مبنای اصول را ارائه می‌کند.

مدرس حوزه علمیه رضویه شیراز بیان کرد: طبیعی است که انقلابی که بیش از 30 سال از عمر آن گذشته است با شرایط مختلف روبه‌رو خواهد شد و بنابر شرایط  باید تاکتیک و روش‌ها مختلف و متنوع باشد.

وی ابراز داشت: در تهاجم صدام و رژیم بعث وظیفه ما دفاع بود، در زمان تهاجم فرهنگی وظیفه آحاد ملت مقابله فرهنگی است و در عرصه دیپلماسی نیز باید از راهکار مناسب استفاده کرد.

به گفته وی، آنچه که مقام معظم رهبری در این زمینه بیان فرمودند و تعبیر «نرمش قهرمانانه» را بیان کردند متناسب با زمان بهترین شیوه است.

محقق ادامه داد: دشمن بر جنگ‌طلبی جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کند و با توجه به این سخن گزاف راهکار «نرمش قهرمانانه» انتخاب شد تا توطئه دشمن خنثی شود.

وی تصریح کرد: در عین حال که دید ما نسبت به 1+5 و به ویژه آمریکا همان دید سابق است که روحیات استکباری دارند برای اتمام حجت و اثبات حسن نیت مردم و مسئولان ایران این روش جدید انتخاب شد.

محقق افزود: در این زمینه همگی ما پیرو مقام معظم رهبری هستیم و یک کلمه بیشتر یا کمتر از ایشان نگفته و مطیع محض رهبر هستیم.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول