اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / تحلیل لاریجانی از «رابطه با آمریکا یا مرگ بر آمریکا»

تهاجم بی‌سابقه ‌‌رسانه‌ای غرب علیه ایران/باید «مقاومت» ‌کنیم/‌به خواست خدا پیروز می‌شویم

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اینکه ایران در معرض یکی از وسیع‌ترین تهاجمات بی‌سابقه در تاریخ سیاسی جهان قرار دارد، گفت: آمریکایی‌ها عظیم‌ترین تهاجم رسانه‌ای را ‌علیه ما در طول این سال‌ها ایجاد کردند.

تهاجم بی‌سابقه ‌‌رسانه‌ای غرب علیه ایران/باید «مقاومت» ‌کنیم/‌به خواست خدا پیروز می‌شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، محمد جواد لاریجانی شامگاه سه‌شنبه با حضور در دانشگاه مازندران در برنامه بسیج دانشجویی این دانشگاه با عنوان "رابطه با آمریکا یا مرگ بر آمریکا" حضور یافت.

لاریجانی دراین برنامه ضمن گرامیداشت ایام ماه محرم گفت: هدف قیام امام حسین (ع) که در ابتدای حرکت شان فرمودند ایجاد اصلاح در امور مردم و اقامه اسلام بود در حالی که معروف رها شده بود و از منکر نهی نمی‌شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین منکرها مشروع نبودن حکومت است، گفت: در زمان امام حسین (ع) هم مردم نماز خوب می‌خواندند و هم مساجد شلوغ بودند اما در اقامه دین مهم‌ترین موضوع این است که اسلام یک دین فردی نیست و اصل اقامه دین  استقرار یک نظام اسلامی است که این معروف در آن جامعه از بین رفته بود و نظامی برخلاف قوانین اسلام ایجاد شده بود که مشروعیت نداشت و حضرت برای مقابله با این منکر قیام کردند.

لاریجانی با اشاره به اینکه دروغ بستن به خدا در امر حکومت و ولایت بزرگ‌ترین گناه‌ها است، گفت: اینکه اسلام حکومت ندارد بزرگ‌ترین دروغی بزرگ است که برخی‌ها به اسلام نسبت می‌دهند و همین کج فهمی‌ها بود که باعث شد کسانی که برخی از آنها حتی خود اهل حوزه و دین بودند در مقابل امام حسین (ع) قرار گیرند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور افزود: آزاداندیشی به معنی رها کردن اندیشه‌ها نیست و هیچ فکری با مسیر نامشخص به جایی نمی‌رسد ولی ایجاد ارتباط مناسب بین اندیشه‌ها باعث می‌شود به معرفت هستی دست یافت که برای رسیدن به این موضوع باید موضوعات را به قرآن عرضه کنیم و معنی صحیح آن را بیابیم.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی دو مولود انقلاب اسلامی هستند، گفت: غرب و صهیونیست به رهبری آمریکا از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی به شدت در هراس هستند و آن را خطری بزرگ برای خود می‌دانند و لذا وسیع‌ترین تهاجم‌ها را علیه ما در این سال‌ها ایجاد کرده‌اند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور با اشاره به اینکه ایران در معرض یکی از وسیع‌ترین تهاجمات بی‌سابقه در تاریخ سیاسی جهان قرار دارد، گفت: آمریکایی‌ها عظیم‌ترین تهاجم رسانه‌ای را ‌علیه ما در طول این سال‌ها ایجاد کردند و در زمینه‌های امنیتی و سیاسی و اقتصادی نیز تهاجم همه‌جانبه‌ای را در مقابله با ما انجام داده‌اند.

لاریجانی گفت: ما باید برای مقابله با این تهاجم استراتژی داشته باشیم و باید ارتباط ما با آمریکا براساس استراتژی و با برنامه باشد و لازمه آن مقاومت کردن ما است.

وی افزود: در رابطه با آمریکا اطلاق دشمنی بحثی تبلیغاتی نیست بلکه یک بحث مبنایی است و آنچه در عرصه واقعی وجود دارد یک تخاصم کور است و استراتژی ما هم مقاومت همه جانبه با روحیه مقاومتی است و اصل بر این است که باید در مقابل این تهاجمات ایستاد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور در ادامه با اشاره به اینکه دیپلماسی طاقت نبرد را ندارد، گفت: ما یک مقاومت وسیع و رابطه‌مند در مقابل تجاوزها داریم و در این زمینه دیپلماسی در خدمت مقاومت قرار می‌گیرد و وظیفه دیپلماسی تسهیل این مقاومت و صیانت از ثمرات این مقاومت است و ما از دیپلماسی نمی‌توانیم ادعای دفع تجاوزها را داشته باشیم.

لاریجانی تصریح کرد: ما برای اینکه وضعیت اقتصادی خود را خوب کنیم باید استراتژی خود که مقاومت وسیع جهادی با روحیه بسیجی است را تقویت کنیم.

وی افزود: روحیه بسیجی روحیه‌ای است که منتظر نمی‌ماند تا امکانات کامل شود و پس از آن تکالیفش را انجام دهد و از امکانات نسبی به بهترین نحو استفاده می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطر نشان کرد: یکی از نتایج این استراتژی این است که ما از نبود امکانات ناراحت نمی‌شویم بلکه برای آن راه حل ایجاد می‌کنیم و هیچ‌گاه احساس ضعف نمی‌کنیم و همان گونه که در جنگ مقاومت کردیم مقاومت می‌کنیم و به خواست خدا پیروز می‌شویم.

 

انتهای پیام/86025/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول