اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی قوه قضاییه:

بخش فرهنگی مورد غفلت واقع شده است

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: برنامه‌های آموزشی در کل کشور دچار نقص بوده و به مسائل اصولی پرداخته نمی‌شود، به طوری که علم خیلی جدی گرفته می‌شود، ولی در بخش فرهنگ ضعیف عمل شده است.

بخش فرهنگی مورد غفلت واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام هادی صادقی ظهر امروز در دیدار با مسئولان فرهنگی که در مجتمع فرهنگی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در دنیایی به سر می‌بریم که پر از هجوم به فرهنگ صحیح انسانی و متعالی انسانی به ویژه فرهنگ دینی است.

وی ابراز داشت: از قرن‌های گذشته به ویژه قرن نوزدهم و بیستم شدت عملیات علیه دین فراوان بود و مادی گرایی بیداد می‌کرد، اما از نیمه دوم قرن بیستم این مسئله اوج گرفته و در انتهای قرن بیستم انقلاب اسلامی رخ داد که بعد از آن شاهد احیای مجدد معنویت و فرهنگ دین بودیم.

صادقی افزود: به سرعت ادیان جان گرفته و روایت‌های جدیدی از خود عرضه کردند و اسلام سیاسی پا به میدان گذاشت اسلامی که همه جانبه می‌نگریست و دین را از دنیا جدا نمی‌دانست؛ اسلامی که می‌گوید زندگی دنیوی جدا از زندگی اخروی نیست و دنیا مزرعه آخرت است.

وی عنوان کرد: اسلام با تمام جامعیت خود برای تمام عرصه‌های حیات برنامه دارد و امروز مکتب‌های گوناگون با گرایش دینی پا به عرصه وجود گذاشتند و کم کم شبه دین اوج گرفته، به طوری که هر جا دین اوج می‌گیرد شبه دین نیز اوج می‌گیرد.

صادقی افزود: از جمله برنامه‌های دشمن برای انحراف دین ساختن شبه دین است، به طوری که دین مصنوعی می‌سازند تا بتوانند انحراف ایجاد کنند.

وی یادآور شد: این انحرافات تاکنون نتوانسته انقلاب اسلامی را منحرف کند که آن نیز دلایل متعددی دارد که مهمترین آن عنصری به نام ولایت است و عنصر ولایت محور وحدت جامعه و محور هدایت فرهنگ، سیاست و ... بوده که توانسته در این سال‌ها به خوبی این انقلاب را حفظ کند و الهام‌بخش دیگران شود.

صادقی اذعان داشت: این مقاومت عرصه‌های مختلفی را طی کرده از جبهه و جنگ داخلی و خارجی، تنش‌های درونی تا انحرافاتی که دنبال شد و این انحرافات برای انحراف عقیده مردم بوده و نفوذهایی که می‌خواستند در عرصه‌های فرهنگ ما داشته باشند.

وی افزود: امروز هیچ عرصه‌ای را نمی‌یابیم که دشمنان ما برای آن برنامه‌ای نداشته باشند و در همه عرصه‌ها به ویژه زمینه‌های بنیادی که به مسائل اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی مربوط می‌شود.

صادقی با اشاره به شبیخون فرهنگی ابراز داشت: در حال حاضر یک تهاجم همه جانبه برای کشور ایران در این عرصه وجود دارد و جبهه گسترده وسیعی پیش روی ما باز کرده و امروز شکل جنگ و جهاد ما را از قالب‌های سخت به قالب‌های نرم تغییر چهره داده است.

وی ادامه داد: همچنان که قدرت هر جامعه‌ای به دو بخش قدرت نرم و سخت تقسیم می‌شود و قدرت سخت شامل جنگ افزارها و صنعت بوده و قدرت نرم شامل دیپلماسی، علم و رسانه‌ها است و علم و مجموعه دستگاه‌های فرهنگ‌ساز قدرت نرم جامعه را می‌سازند.

صادقی تاکید کرد: بیشترین توجه دشمن به قدرت نرم معطوف شده و مبارزه با بخش‌های سخت به آسانی نیست و ما آن دوره را سپری کرده و باید تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز چهره جنگ نرم به خوبی خود را نمایان کرده و  اهل بصیرت به این نقطه آگاهی دارند.

صادقی اعلام کرد: امروز سربازان خط مقدم را نه در لباس سربازی و ارتش بلکه در جایی پیدا می‌کنیم که قلم به کار می‌افتد و امروز نویسنده، استاد، معلم، دانشجو، هنرمند، روزنامه‌نگار و اهالی رسانه در خط مقدم مبارزه با دنیای ظلم و ستم قرار دارند.

وی مسئولیت جهاد را بر دوش مدیران فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: شناخت عرصه‌های مختلف تهاجم دشمن از واجبات و شناخت چگونگی آرایش فرهنگی دشمن علیه ما و شناخت چگونگی مقابله هماهنگ از جمله ضروریات است.

صادقی افزود: باید یک قرارگاه فرهنگی برای این کار وجود داشته تا آسیب شناسی انجام شود و نقاط تهاجم فرهنگ خود را شناخته و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ مقابله ارائه دهند.

وی یادآور شد: برنامه بی‌تفاوت‌سازی مردم در مقابل بی‌حیایی، برنامه بردن غیرت از مردان و حیا از زنان و برنامه افزایش شبهات در اذهان جامعه، تشنج‌آفرینی در جامعه، تضادآفرینی بین اقوام مختلف و برنامه‌های عدیده دیگر که جای کار دارد.

صادقی اظهار داشت: مبارزه علیه این تهاجم فرهنگی وسیع و بلند مدت است که با عمق جان انسان‌ها و تربیت روح و روان آدمیان سر و کار دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر اسرائیل، ابراز داشت: ما باید از این سخنان به مقاصد دیگر آنان پی ببریم، به طوری که این‌ها به دنبال این هستند که سبک زندگی آمریکایی که مورد قبول اسرائیل هست در ایران ترویج کنند که ما باید فرهنگ دینی و ملی خود را ترویج کنیم.

صادقی گفت: دادگستری دستگاه فرهنگ‌ساز نیست و باید آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی روی کار بیاید و دادگستری نیز به کمک این دستگاه‌ها بیاید.

وی تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی در کل کشور دچار نقص بوده و به مسائل اصولی پرداخته نمی‌شود، به طوری که علم خیلی جدی گرفته می‌شود، ولی در بخش فرهنگ ضعیف عمل شده است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه یادآور شد: معاونت فرهنگی اخیرا در قوه قضاییه تشکیل شده و معاون فرهنگی در استان‌ها منصوب خواهد شد و وظیفه اصلی معاونان فرهنگی یکی ناظر داخل قوه قضاییه و دیگری ناظر بر فرهنگ عمومی بوده که در بخش دوم نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/61005/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول