اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدور کارت ملی هوشمند در هرمزگان آغاز شد

عسکری‌زاده: زیرساخت‌ها برای صدور کارت ملی هوشمند در هرمزگان آماده است

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان از فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نظر برای صدور کارت ملی هوشمند در این استان خبر داد.

عسکری‌زاده: زیرساخت‌ها برای صدور کارت ملی هوشمند در هرمزگان آماده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی عسکری‌زاده ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های هفته ثبت احوال با بیان اینکه سوم دی‌ماه به عنوان روز ثبت احوال نامگذاری شده است، اظهار داشت: امسال از اول تا هفتم دی‌ماه برنامه‌های مدنظر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه ثبت احوال وظایف و اهداف متعددی دارد، یادآور شد: عملکرد ثبت احوال در تمام امور حکومتی و روزمره کشور تاثیرگذار است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: این در حالی است که پس اجرای طرح دولت الکترونیک، ثبت به موقع وقایع حیاتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

عسکری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته ثبت احوال اضافه کرد: آغاز به کار سامانه کارت هوشمند در شهرستان بندرعباس و اطلاع‌رسانی در دبیرستان‌های این شهرستان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ثبت احوال در هرمزگان است.

وی اضافه کرد: صدور کارت ملی هوشمند در برنامه پنجم توسعه در دستور کار قرار گرفت و مطالعه، راه‌اندازی و طرح صدور این کارت در سال گذشته به پایان رسید.

این مسئول ادامه داد: پس از فراهم شدن زیرساخت‌ها، مرحله پایلوت در قم اجرایی شد و در هرمزگان نیز تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز آن نیز از ماه‌های گذشته مهیا شده و استان آمادگی ارائه کارت‌های هوشمند به مردم را دارد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی کارت ملی هوشمند، تصدیق هویت ایرانیان در فضای مجازی است چرا که در کشور ما تمام دستگاه‌ها و ادارات در راستای طرح شناسایی هویتی نیاز به کلید ورود دولت الکترونیک و یا کارت ملی هوشمند دارند.

عسکری‌زاده از این طرح به عنوان بزرگ‌ترین طرح آی تی کشور یاد کرد و افزود: حتی بسیاری از بخش‌های آی تی در آینده نیازمند زیرساخت فراهم شده خواهند بود.

وی بیان داشت: در کارت ملی هوشمند مشخصات فرد، تصویر فرد، امضای دیجیتال و مشخصات بیومتریک قابل دسترسی و ارائه خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان یادآور شد: حتی در آینده در صورت نیاز؛ امکان رای‌گیری رایانه‌ای به وسیله کارت هوشمند نیز میسر می‌شود.

عسکری‌زاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در انتخابات اخیر تمام مجریان درگیر انتخابات، کارت ملی هوشمند دریافت کردند،‌ یادآور شد: از 22 بهمن امسال امکان صدور کارت هوشمند به صورت رسمی و کامل اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: در هرمزگان نیز علاوه بر مجریان انتخابات، خبرنگاران حوزه ثبت احوال، مدیران و ایثارگران با توجه به محدودیت‌ها از جمله نخستین قشرهایی هستند که این کارت را می‌توانند دریافت کنند.

عسکری‌زاده گفت: در حال حاضر یک ایستگاه در اداره ثبت احوال شهرستان بندرعباس برای صدور کارت ملی هوشمند دایر و در راستای تحقق ارائه کارت با شرکت پست قراردادهای لازم منعقد شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 97 درصد جمعیت بالای 15 سال در استان نسبت به دریافت کارت ملی (کنونی) اقدام کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان بیان داشت: بخش قابل توجهی از سه درصد باقیمانده هرمزگانی‌های ساکن خارج از کشور هستند.

انتهای پیام/88001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول