اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

تنها 30 درصد اساتید در تولیدات علمی و پژوهشی نقش دارند

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه 25 تا 30 درصد اساتید در تولیدات علمی و پژوهشی نقش دارند، گفت: نقش بقیه اساتید در تولید علم کمرنگ است.

تنها 30 درصد اساتید در تولیدات علمی و پژوهشی نقش دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان همدان با اشاره به توسعه علمی ایران بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: در حال حاضر در کشور 550 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 60 هزار عضو هیئت علمی داریم که نشان از ظرفیت عظیم علمی کشور دارد.

وی با اشاره به کسب رتبه اول علمی توسط ایران در منطقه گفت: در حال حاضر مقالات علمی بسیاری در داخل و خارج از کشور چاپ می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی با بیان اینکه 25 تا 30 درصد اساتید در تولیدات علمی و پژوهشی نقش دارند، ادامه داد: نقش بقیه اساتید در تولید علم کمرنگ است.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی درست و استفاده از ظرفیت 550 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی، جزو 10 کشور برتر دنیا در زمینه علم خواهیم بود.

زلفی‌گل با بیان اینکه در روند پیشرفت و پژوهش باید قدردان افرادی باشیم که در مسیر تولید علم تلاش کردند، ادامه داد: اگر به تاریخچه علمی کشور برگردیم زمانی در این کشور تولید علم بسیار محدود بوده است اما در دولت‌های مختلف و با سیاست‌های تشویقی در این راستا مدیران کشور توانستند پایه‌های برج پژوهش را بنا کنند.

وی ادامه داد: همین سیاست تشویقی در کشور باعث شد تا روند تولید مقالات پژوهشی افزایش یافته و بتوانیم حرکتی رو به جلو داشته باشیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: ایران تا سال 2009 به لحاظ علمی زیر خط فقر بود، اما امروز توانستیم 1.6 درصد علم دنیا را تولید کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در دانشگاه بوعلی سینا بیش از 95 رشته دکترا داریم که دانش‌آموختگان در این رشته‌ها به تولید علم و بحث پژوهش مشغول هستند.

زلفی‌گل با بیان اینکه در علم مالکیت مطرح نیست بلکه ارزش تولید علم به نشر آن است، افزود: البته در کنار این فن و تکنولوژی هنر بکارگیری علم نیز مهم است.

وی با بیان اینکه باید از علم تولید قدرت، سلامت و فن‌آوری کرد، ابراز داشت: باید بدانیم که چه راهکار‌هایی را بکار بگیریم تا تحقیقات را در جامعه هدفمند کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اضافه کرد: در این دوره نیاز داریم تا تحقیقات را جدی گرفته و هدفمند کنیم زیرا در غیر این‌صورت دچار گرفتاری می‌شویم.

وی در پایان سخنانش گفت: برای هدفمند کردن تحقیقات نیاز به برنامه، قانون و راهبرد داریم که در این راستا باید هدایت، حمایت و نظارت صورت گیرد زیرا در حوزه پژوهشی قوانین ما از ثبات لازم برخوردار نیستند.

انتهای پیام/89007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول