اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت شب یلدا

جشنواره قصه‌گویی یلدای قصه‌ها در بشرویه برگزار شد

به مناسبت شب یلدا جشنواره قصه‌گویی یلدای قصه‌ها با تلاش مربیان کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان بشرویه در حال برگزاری است.

جشنواره قصه‌گویی یلدای قصه‌ها در بشرویه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، ظهر امروز به مناسبت شب یلدا جشنواره قصه‌گویی یلدای قصه‌ها در بشرویه در حال برگزاری است.

سرپرست مرکز هنری بشرویه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: آیین برگزاری شب یلدا از کهن‌ترین آداب و رسوم ایرانیان است.

طاهره کیانی ادامه داد: حفظ آداب و سننی که در قدیم میان مردم رواج داشته است و انتقال آن به نسل جدید از جمله مهم‌ترین امور فرهنگی و اجتماعی است که باید به آن توجه شود.

وی از نام‌گذاری 25 تا 30 آذر با عنوان یلدای قصه‌ها خبر داد و اضافه کرد: این طرح از سوی مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورشی و فکری ارائه شده و در قالب جشنواره‌های قصه‌گویی اجرا می‌شود.

سرپرست مرکز هنری بشرویه تصریح کرد: مربیان این مرکز در طول این مدت با حضور در مدارس این شهرستان به قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

کیانی محتوای قصه‌ها را مبتنی بر داستان‌های کهن و قدیمی و یاد نامه بزرگان و نیکان خواند و متذکر شد: همچنین به دلیل تقارن با هفته پژوهش بیان قصه‌هایی با محتوای اهمیت جایگاه دانایی که ذهن کودکان را به سمت کنکاش و پویایی هدایت کند مورد توجه قرار گرفته است.

وی فضاسازی مناسب کانون در رابطه با آداب و رسوم شب یلدا را از جمله اقدامات این مرکز برای اجرای مطلوب جشنواره یلدای قصه‌ها عنوان کرد و متذکر شد: هدف از اجرای این برنامه‌ها زنده‌نگه داشتن آداب و سنت‌های قدیمی و عمیق ایرانیان است.

انتهای پیام/69006/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول