اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیین نمادین جشن شب یلدا در فیروزکوه برپا شد

آیین نمادین جشن شب یلدا در فیروزکوه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فیروزکوه برپا شد.

آیین نمادین جشن شب یلدا در فیروزکوه برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مراسم نمادین جشن شب یلدا بیش از ظهر امروز با دعوت از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فیروزکوه در گروه های سنی متفاوت در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

در این مراسم، مختصری از آیین شب یلدا برای کودکان بیان شد و چون مقارن با اربعین حسینی شده بود، قصه کوتاهی از زندگی امام حسین (ع) برای آنها گفته و فیلم کوتاهی از یاران امام حسین (ع) برایشان پخش شد و آیین زیبای شب یلدا به اجرا درآمد.

به مناسبت این شب زیبا که طولانی‎ترین شب سال و آغاز زمستان است، مسابقه‎ای با عنوان آدمک‎های آدم برفی نیز برگزار شد که کودکان این آدمک‎ها را با انگیزه‎ها و خلاقیت‎های متفاوت به صورت ماکت، کارت تبریک و همچنین به صورت عروسک‎های پنبه‎ای درست کردند و به 10 نفر برتر که بهترین آدمک‎ها را ساختند، از طرف کانون جوایزی اهدا شد.

در این مراسم، با تنقلات و میوه‎های مخصوص شب یلدا از میهمانان و کودکان پذیرایی و نمادی از شب یلدا که آیین قدیم ایرانیان است برای بچه‎ها تداعی شد.

تنقلات در ظرف‎های زیبا و سنتی سفالی قرار گرفت و سالن با یک کرسی تزیین شده بود و بچه‎ها با اجرای نمایش‎هایی که با مربیان خود تدارک دیده بودند و نیز شعرهای کودکانه‎ای که آماده کرده بودند این شب را مقدس و گرامی داشتند.

انتهای پیام/2568/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول