اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوشنبه

راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در قم برگزار می‌شود

راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی روز دوشنبه از ساعت 13:30 از حرم حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و شرکت کنندگان پس از پیمودن بلوار پیامبر اعظم (ص) در مسجد مقدس جمکران گردهم می‌آیند.

راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ظهر امروز در سالن ساختمان کریمه (ع) برگزار شد.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) در این نشست خبری با اشاره به اینکه این مراسم ساعت 13 با اجتماع هیئت‌های مذهبی آغاز می‌شود، اظهار داشت: طبق رسم هر ساله هیئت‌های مذهبی از میدان آستانه وارد حرم مطهر می‌شوند و به حضرت معصومه (س) تسلیت عرض می‌کنند.

احمدی افزود: در صورت امکان قبل از شروع مراسم زیارت اربعین در جلوی ایوان آینه برگزار شده و سپس حرکت به سمت جمکران آغاز می‌شود.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به ایراد سخن پرداخت و گفت: مسیر راهپیمایی از خیابان ارم شروع شده و پس از طی مسیر از چهارراه شهدا، خیابان معلم، میدان روح‌الله، میدان معلم و بلوار پیامبر اعظم در مسجد مقدس جمکران خاتمه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه حالت حرکت در لاین سمت راست به سمت جمکران است، عنوان کرد: لاین چپ به خدماتی از جمله اورژانس، نیروی انتظامی و ... اختصاص دارد.

تکیه‌ای افزود: در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی از ناحیه مراکز و هیئت‌های مذهبی راه‌اندازی خواهد شد و سعی بر آن است که هر مجموعه‌ای نقش خود را به خوبی انجام دهد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری از آوردن علم به راهپیمایی خودداری کنند، گفت: آوردن پرچم‌ها به عنوان نماد دسته‌های عزاداری بلامانع است.

وی با بیان اینکه در پیشاپیش راهپیمایی به غیر از پرچم‌ها، دسته طبال، خادمین حرم و جمکران حرکت خواهند کرد، افزود: روحانیون و سپس هیئت‌های مذهبی به ترتیب به سمت جمکران حرکت می‌کنند.

تکیه‌ای با اشاره به اینکه مدت زمان حرکت در طول مسیر 2 ساعت است، عنوان کرد: در حدود ساعت چهار هیئت‌های مذهبی به جمکران می‌رسند و در صحن جمکران تجمع کرده و مراسم اربعین حسینی را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: در انتهای مراسم، آیت‌الله سعیدی سخنرانی خواهد کرد و مراسم با اقامه نماز جماعت در جمکران به پایان خواهد رسید.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ویلچرهایی برای کسانی که توان جسمی ندارند تدارک دیده شده است، گفت: برای بازگرداندن مردم از جمکران به شهر قم 70 دستگاه اتوبوس، 100 ون و 100 تاکسی تدارک دیده شده است و به صورت رایگان به مردم خدمت‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/2258/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول