اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستاد پیشگیری از بحران استانداری البرز خبر داد

برگزاری نمایشگاه تجهیزات مدیریت بحران در استان البرز

مدیر ستاد پیشگیری از بحران استانداری البرز از برگزاری نمایشگاه بزرگ تجهیزات مدیریت بحران در این استان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات مدیریت بحران در استان البرز

ابوالقاسم باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: استان البرز به دلایل مختلف از موقعیت استراتژیک و حساسی برخوردار است و به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدماتی و امدادی این استان باید هر لحظه آماده مقابله با بحران‌ها و حوادث پیش‌بینی نشده باشند.

وی افزود: به عنوان مثال استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت از محورها و جاده‌های مواصلاتی مهمی برخوردار است که این محورها از مهم‌ترین جاده‌های کشور به شمار می‌آیند که برای نمونه می‌توان به جاده چالوس و یا آزادراه تهران – کرج و کرج – قزوین اشاره کرد.

این مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر موقعیت جغرافیایی استان البرز به صورتی است که احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه و پیش‌بینی نشده در این استان زیاد بوده و اگر پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای مقابله با این حوادث نداشته باشیم، در زمان بحران برای خدمت‌رسانی به مردم با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

*آمادگی دستگاه‌های اجرایی البرز برای مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده

باقری ادامه داد: با تدابیر و تمهیدات اتخاذشده، دستگاه‌های اجرایی در استان البرز آمادگی لازم را برای خدمات‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی و وقوع حوادث پیش‌بینی نشده دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا در تلاش هستیم تا نمایشگاهی از توانمندی‌ها و تجهیزات موجود در استان البرز برای مدیریت بحران برگزار کنیم که مقدمات این کار فراهم شده است.

مدیر ستاد پیشگیری از بحران استانداری البرز افزود: نمایشگاه فوق از چهارم دی‌ ماه به مدت 3 روز در استان البرز دایر شده و در آن توانمندی‌ها و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بحران‌های احتمالی به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته باقری، در نمایشگاه فوق دستگاه‌های امدادی، خدماتی و سازمان‌های تابعه وزارت دفاع حضور دارند.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا در حاشیه نمایشگاه فوق برنامه‌های جانبی با هدف ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای افزایش آگاهی و آمادگی آنها در مقابله با حوادث غیرمترقبه اجرا کنیم که اطلاع‌رسانی لازم درباره این برنامه‌ها به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول