اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس خبر داد

اجرای 680 طرح اقتصاد مقاومتی در کردستان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس گفت: 680 طرح با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال در کردستان شناسایی و به جهاد کشاورزی ارجاع داده شد.

اجرای 680 طرح اقتصاد مقاومتی در کردستان

مهران محمدی در حاشیه جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی که در فرمانداری قروه برگزار شد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار کرد: بسیج سازندگی کردستان با استفاده از نیروهای متخصص برای عمران و آبادانی و محرومیت‌زدایی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

وی از تشکیل هفت کارگروه اقتصاد مقاومتی شامل 10 کمیته در کردستان با هدف اجرایی‌ کردن طرح‌های جهاد سازندگی در راستای تحقق و نهادینه‌ کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: بهترین راهکار فرهنگی در مقابل تحریم کشورهای غربی نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی است.

محمدی با بیان اینکه طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است گفت: این طرح در راستای تحقق فرامین رهبری و برای برقراری ارتباط‌های شغلی و تحصیلی تقویت انگیزه معنوی و ایجاد فرصت‌های شغلی و توجه به جنبه‌های آموزشی تشکیل و اجرایی شده است.

به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس اهداف تشکیل بسیج سازندگی، هویت ‌بخشیدن و شخصیت ‌دادن به جوانان، برنامه‌ریزی برای مشارکت جوانان در سازندگی و توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستاها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج است.

محمدی تصریح کرد: این طرح به دلیل فراهم‌ کردن امکان بهره‌وری از نیرو و توان‌کاری جوانان و افزایش مهارت‌های شغلی، توانسته است توسعه و بهبود بخش کشاورزی و افزایش فعالیت‌های سازندگی برای محرومیت‌زدایی و همچنین توسعه پایدار بخش کشاورزی را فراهم کند.

وی در ادامه از آغاز طرح مطالعاتی یک‌هزار و 700 روستا برای محرومیت‌زدایی در راستای اجرای طرح‌های زودبازده اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: این امر مهم‌ترین رسالتی است که بسیج سازندگی در مناطق محروم استان و با هدف زدودن چهره فقر از روستاهای دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهاد اقتصادی در استان از سال گذشته، اظهار داشت: پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و تامین امنیت غذایی با استفاده از روستاها به عنوان محور تولید، ایجاد اشتغال و ارائه تولیدات بومی در روستاها و احیای فرهنگ کار و تولیدات روستایی با ایجاد کارگاه در منازل است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس افزود: در این طرح سالانه 10 تا 20 روستا به عنوان پایلوت انتخاب و طرح‌های تولیدی و عام‌المنفعه در آن اجرایی خواهد شد.

به گفته محمدی اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر 440 میلیارد ریال با عاملیت بانک سپه در استان آغاز شد که روند اجرایی شدن این طرح‌ها در برخی شهرستان‌ها، به خوبی در حال انجام است، اما در برخی دیگر از شهرستان‌ها به کندی انجام می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد صندوق مهر امام رضا(ع) در نیمه دوم امسال مبنی بر توسعه خوشه‌های کارآفرینی تصریح کرد: تحقق این رویکرد در حقیقت تحقق‌بخشی از اقتصاد مقاومتی مورد نظر است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس اجرای پروژه‌های آب و خاک، ساماندهی مزار شهدای روستاها، مرمت و بازسازی مساجد، فضاسازی مدارس روستایی، ایجاد زمین‌های ورزشی و احداث خانه عالم را از جمله طرح‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم روستایی استان عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی با بسیج سازندگی همکاری می‌کند، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد کشاورزی و صندوق مهر امام رضا (ع) در همین راستا منعقد شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه مردم بیشترین نقش آفرینان در بحث اقتصاد مقاومتی هستند، ایجاد طرح‌های کوچک و کم بازده توسط آحاد مردم را هدف بسیج در مردمی کردن اقتصاد و همچنین توسعه روستاها و پیشرفت اقتصاد کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/79009/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول