اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور غرب استان تهران خبر داد

برنامه‌ریزی پلیس برای اصلاح فرهنگ ترافیکی در مدارس

رئیس پلیس راهور غرب استان تهران از برنامه‌ریزی‌های ویژه پلیس برای ارائه آموزش‌های لازم با هدف اصلاح فرهنگ ترافیکی به دانش‌آموزان این منطقه خبر داد.

برنامه‌ریزی پلیس برای اصلاح فرهنگ ترافیکی در مدارس

رضا جعفری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در کشور با آن روبه‌رو هستیم در حوزه راهنمایی و رانندگی و فرهنگ رانندگی است و سالانه تصادفات منجر به جرح، فوت و خسارات مالی زیادی در کشورمان اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: این موضوع در سال‌های اخیر در دستور کار پلیس قرار گرفت و تلاش‌های بسیاری با هدف اصلاح فرهنگ رانندگی در کشور اجرایی شده که خوشبختانه تاثیرات مثبتی نیز داشته است.

رئیس پلیس راهور غرب استان تهران افزود: برای تاثیرگذاری بیشتر این طرح‌ها ما باید ارائه آموزش‌های لازم را در سنین پایین به ویژه در مدارس آغاز کنیم و با داشتن برنامه‌ بلند مدت و کلان‌نگر می‌توانیم در سال‌های آینده بخش مهمی از مشکلات موجود را برطرف کنیم.

رئیس پلیس راهور غرب استان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در شهریار مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی برای اصلاح فرهنگ ترافیکی و رانندگی در دستور کار قرار دارد، گفت: در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که وظیفه پلیس فرهنگ‌سازی نیست و دستگاه‌های دیگر باید در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

جعفری‌نیا افزود: با این وجود طرح‌های خوبی از سوی پلیس در کشور و به تبع آن غرب استان تهران در دستور کار قرار دارد که یکی از مهمترین آنها طرح همیار پلیس است.

* ساماندهی 20 هزار همیار پلیس در غرب استان تهران

وی ادامه داد: از جمله دستاوردهای این طرح در غرب استان تهران ساماندهی و همکاری 20 هزار همیار پلیس از میان دانش‌آموزان بوده که نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و اصلاح فرهنگ ترافیکی داشته است.

رئیس پلیس راهور غرب استان تهران خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگی نباید تنها بر روی مدارس تمرکز کنیم و به همین دلیل پلیس راهور برنامه‌هایی برای اجرای طرح‌های فوق در دستگاه‌های اجرایی غرب استان تهران دارد.

جعفری‌نیا در پایان اظهار داشت: به طور قطع اگر می‌خواهیم در حوزه اصلاح فرهنگ ترافیکی و شیوه‌های رانندگی به نتایج مطلوب دست یابیم باید همه‌ی دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها و متولیان امور فرهنگی همکاری لازم را با پلیس و ماموران راهور داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول