اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 20 آذرماه جاری

طرح زمستانه پلیس راهور خراسان جنوبی آغاز می‌شود

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: طرح زمستانه پلیس راهور از 20 آذرماه جاری استان آغاز شده و تا 20 اسفندماه امسال ادامه دارد.

طرح زمستانه پلیس راهور خراسان جنوبی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا حسنی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز فصل سرما، بارش نزولات آسمانی و افزایش سوانح رانندگی اظهار داشت: در راستای افزایش انضباط ترافیکی و ارتقاء سطح ایمنی معابر به خصوص در معابر برف‌گیر و حادثه‌ساز خراسان جنوبی طرح زمستانه پلیس آغاز می‌‌شود.

وی با بیان این‌که این طرح از 20 آذرماه جاری آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه دارد، افزود: در این طرح پلیس راهور کنترل جدی بر تجهیزات ایمنی خودروها مانند استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی هنگام بارش برف و یخ‌زدگی معابر، استفاده رانندگان از کمربند ایمنی و ممنوعیت تردد راکبان موتورسیکلت در موقع برف و باران دارد.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان این‌که این طرح برای مدیریت بر حوادث ترافیکی، رسیدگی سریع بر حوادث رانندگی و بازگشایی معابر در صورت انسداد اجرا می‌شود، ادامه داد: در اجرای این طرح‌ شورای ترافیک استان و شهرستان‌‌های تابعه، اداره کل راه و ترابری، حمل و نقل و پایانه‌ها، اورژانس و هلال احمر شرکت دارند.

حسنی اجرای این طرح را سبب روان‌سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور به هنگام بارش نزولات آسمانی دانست و گفت: رسانه‌های جمعی می‌توانند اطلاعات لازم از وضعیت خیابان‌‌ها و راه‌ها را در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان این‌که معابر درون‌شهری تمامی شهرستان‌های استان و نقاط برف‌گیر و کوهستانی در محدوده اجرای این طرح قرار دارد، اذعان داشت: این طرح از 20 آذرماه جاری آغاز می‌شود و تا 20 اسفندماه امسال ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان این‌که بسیاری از مردم بر این فکر هستند که ماه‌های برفی و یخی تاریکتر هستند، یادآور شد: این شرایط می‌تواند به شرایط خطرناکی برای رانندگی بدل شود.

حسنی با بیان این‌که بسیاری از تصادفات منجر به جرح و خسارت کامل در ماه‌های زمستان رخ می‌دهد، تصریح کرد: در این تصادفات عدم کاهش سرعت، علت اصلی تصادف است.

وی کاهش سرعت را بهترین راه پرهیز از تصادفات و جراحات دانست و متذکر شد: زمان مسافرت بیشتری را برای سفرهای برون‌شهری زمستانی خود در نظر بگیرید.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی افزایش فاصله طولی را کلید پیشگیری از تصادف عنوان کرد و ادامه داد: تصادفات و آسیب‌ها اغلب به سبب ترمزهای ناگهانی رخ می‌دهد.

حسنی با بیان این‌که خودروی خود را هنگام مسافرت بازدید کنید، افزود: لازم است باطری ماشین به طور کامل شارژ داشته باشد.

وی با بیان این‌که حواس‌پرتی می‌تواند منجر به تصادف شود، خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده پرحرفی و استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی احتمال وقوع تصادف را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/69010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول