اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خبر داد

رشد بیش از 18 درصدی تلفات رانندگی در شهرستان زنجان

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از رشد بیش از 18 درصدی تلفات رانندگی در شهرستان زنجان نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد بیش از 18 درصدی تلفات رانندگی در شهرستان زنجان

مهرداد ستاره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان تعداد تلفات رانندگی را در زنجان از آغاز سال‌جاری 246 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: 106 نفر از این مجموع به هنگام وقوع حادثه راننده بوده‌اند.

وی با اشاره به کاهش تلفات رانندگان در حوادث رانندگی اضافه کرد: تلفات رانندگان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته بیش از هفت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از افزایش تلفات سرنشینان خودروها به هنگام وقوع تصادفات رانندگی در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: این آمار از 84 نفر سال گذشته به 101 مورد رسیده که بیانگر رشد 20 درصدی این تلفات است.

این مسئول تعداد تلفات عابران پیاده را از آغاز سال‌جاری تاکنون در سطح استان زنجان 39 نفر اعلام کرد.

ستاره با بیان اینکه در سال‌جاری 116 نفر جان خود به دلیل ضربه سر در حوادث رانندگی از دست داده‌اند، ادامه داد: تلفات ناشی از شکستگی در حوادث رانندگی 33 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ابراز داشت: از آغاز سال‌جاری تاکنون 112 نفر جان خود را بر اثر شکستگی در حوادث رانندگی از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان به رشد آمار تلفات حوادث رانندگی در سطح شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون 143 نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند که نشان‌دهنده رشد بیش از 18 درصد تلفات است.

این مسئول تعداد تلفات تصادفات رانندگی در شهرستان ابهر را 49 نفر اعلام کرد و ابراز داشت: این آمار در شهرستان‌های خدابنده و خرم‌دره به ترتیب 22 و 18 نفر بوده است.

ستاره از کشته شدن 9 نفر در شهرستان طارم بر اثر حوادث ناشی از تصادفات رانندگی خبر داد و گفت: این آمار در شهرستان ماهنشان از آغاز سال‌جاری تاکنون چهار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه خودروی سواری با 111 مورد بیشترین نقش را در تصادفات رانندگی منجر به تلفات داشته است، خاطرنشان کرد: موتورسیکلت با 59 نفر تلفات در رده دوم حوادث ناشی از تصادفات رانندگی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با بیان اینکه وانت بار سومین خودروی مورد استفاده در بروز حوادث رانندگی منجر به تلفات در سال‌جاری بوده است، اضافه کرد: این خودرو در 28 مورد تلفات درگیر بوده است.

انتهای پیام/73004/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول