اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی خبر داد

احداث پروژه عمرانی اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با بیان اینکه احداث پروژه عمرانی اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی هم‌اکنون در دست اقدام است، گفت: این پروژه به امکانات و تجهیزات لازم برای فعالیت کارشناسان تجهیز می‌شود.

احداث پروژه عمرانی اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی

علی افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پزشکی قانونی به عنوان عضو کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در این مقوله وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه همه نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها در این راستا باید احساس مسئولیت کنند، ادامه داد: مقابله و تلاش برای ریشه‌کن‌‌‌‌سازی این بلای خانمان‌سوز یک وظیفه ملی قلمداد می‌شود.

وی با بیان به اینکه احداث پروژه عمرانی اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی هم اکنون در دست اقدام است، ادامه داد: این پروژه به امکانات و تجهیزات لازم برای فعالیت کارشناسان تجهیز می‌شود تا در فضایی مناسب و قابل تحمل خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه عمرانی این اداره کل با بخش‌های مختلف اعم از ساختمان اداری، سالن تشریح جسد، آزمایشگاه و ... احداث می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های این مجموعه سالن تشریح جسد است، که برای تجهیز آن به امکانات لازم تلاش می‌‌‌‌‌شود.

وی با اظهار به اینکه هم اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره) فضایی به عنوان سالن تشریح جسد در اختیار این مجموعه قرار گرفته است، بیان داشت: این سالن برای نگهداری موقت جنازه‌‌‌های فوتی در بیمارستان‌ها اختصاص یافته است، تا بعد از معاینه پزشکان و صدور جواز فوت نسبت به انتقال اجساد اقدام شود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی از اینکه سردخانه اختصاصی وجود ندارد، اظهار تاسف کرد و گفت: گاهی بنا به دلایلی قاضی دستور دفن جسد را صادر نمی‌کند، اجساد در یخچال‌های این سردخانه کوچک باقی مانده و محیط مملو از بوی ناخوشایند و متعفن شده و کارکردن برای کارشناسان در این محیط دشوار می‌شود.

افتخاری اظهار داشت: سالن تشریح جسد استاندارد باید از فاضلاب اختصاصی، فیلتر، تهویه و هود مناسب برخوردار شود، که در پروژه در حال اجرا این امکانات فراهم می‌شود.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول