اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی خبر داد

مراجعه سالانه 120 هزار نفر به مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با اشاره به مراجعه سالانه 120 هزار نفر به مراکز پزشکی قانونی استان گفت: سالانه 3 هزار جسد نیز مورد معاینه و کالبدشکافی قرار می‌گیرد.

مراجعه سالانه 120 هزار نفر به مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، آریا حجازی عصر امروز در جلسه‌ای با حضور فرماندار بردسکن اظهار کرد: سالانه  120 هزار نفر به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان مراجعه و 3 هزار جسد نیز مورد معاینه و کالبدشکافی قرار می‌گیرد.

وی افزود: 50 درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی مصدومان نزاع‌ها و تصادفات هستند که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی بهتر و آگاهی بخشیدن به جامعه است تا این موارد کاهش پیدا کند.

به گفته حجازی، درحال حاضر 30 مرکز پزشکی قانونی در سطح استان فعالیت دارند که با توجه به اینکه مصوب بوده اما چارت تشکیلاتی آنها خالی است، برای کالبدشکافی اجساد و دیگر موارد که نیاز به کار کارشناسی بیشتر و دقیق‌تر دارند باید به مرکز استان ارجاع داده شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: اکثر پزشکانی که در مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌ها هستند با کمترین حقوق با این اداره‌کل همکاری می‌کنند.

حجازی به مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح فوق‌العاده خاص پزشکان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این مهم به تصویب رسیده اما به دلیل عدم پرداخت کامل و شرایط جامعه، پزشکان رغبتی به همکاری با پزشکی قانونی ندارند.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول