اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

فرهنگ اصیل اسلام باید در زندگی مردم جاری شود

امام جمعه یزد گفت: فرهنگ اصیل اسلامی که خداوند متعال برای زندگی ما تعریف کرده است باید در زندگی مردم جاری و ساری شود.

فرهنگ اصیل اسلام باید در زندگی مردم جاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به سوم دی‌ماه، روز ثبت احوال اظهار داشت: ثبت احوال کار و تلاش بسیاری طی سال‌های اخیر انجام داده که در راستای حفظ آمار جمعیت سودمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: منش و رفتار ما در زندگی روزمره باید با توجه به دستورات دین مبین اسلام باشد زیرا اسلام راهنمایی‌های بسیار ارزشمندی برای ما داشته و با این راهنمایی‌ها نیاز به غربی‌ها برای ارائه سبک زندگی نداریم.

امام جمعه یزد ادامه داد: سبکی که خود غربی‌ها با آن زندگی می‌کنند، آنها را شبیه کرمی کرده که در خود تنیده و گرفتار شده‌اند و در چنین شرایطی می‌خواهند ما را نیز گرفتار کنند.

وی با بیان اینکه اسلام دین کاملی است و برای همه چیز حتی علم نیز دستوراتی دارد، خاطرنشان کرد: دین اسلام بر یادگیری و کسب علم و دانش نیز تاکید دارد اما علم با اخلاق توصیه اسلام است و ما نیز باید از علم، خوبی‌هایش را فرا بگیریم.

ناصری تصریح کرد: نباید در علم آموزی به شیوه‌ای عمل کنیم که همواره محتاج علم و تکنولوژی غربی‌ها باشیم بلکه باید عقل خود را به کار بیاندازیم و از غربی‌ها بالاتر برویم زیرا اسلام بر علم آموزی تاکید دارد و ایران نیز مهد علم و دانش است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی و فرهنگ ما را خدای متعال مشخص کرده است و نیازی به سبک فرهنگ غرب نداریم، بیان کرد: فرهنگ ما غیر از آن فرهنگی است که غربی‌ها ایجاد کرده‌اند زیرا فرهنگ آنها نشأت گرفته از مغزها و فکرهای الکی و فاسد است اما در عوض اسلام فرهنگی اصیل دارد.

امام جمعه یزد ادامه داد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مدارس و ... باید فرهنگ اسلامی را مدنظر قرار دهند و بر روی آن کار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا اظهار داشت: ملت ایران اگر چه از قبل هم اعتمادی به آمریکا نداشت اما با این اقدام آمریکا، بی‌اعتمادی ما مضاعف شد و باید مراقب باشیم به آنها اعتماد و اتکا نکنیم بلکه توکل ما به خداوند متعال باشد.

ناصری عنوان کرد: 300 سال پیش که آمریکا وجود نداشت، ما زندگی خود را داشتیم و اکنون نیز اگر آمریکا در زندگی ملت ایران نباشد، زندگی خواهیم کرد.

وی در مورد اقتصاد ایران نیز بیان کرد: زمانی که با آمریکا رابطه نداشتیم، زندگی ما می‌گذشت و در واقع ایمان داریم که تنور ملت ایران بدون هیزم آمریکا هم گرم می‌شود.

ناصری خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید توجه کنند که منتظر این نباشند که آمریکایی‌ها به ما لبخند بزنند و در باغ سبز نشان دهند زیرا آمریکا دیگر امتحان خود را پس داده و نمی‌توان به او اطمینان کرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: برای اینکه به دنیا ثابت کنیم، مسئله هسته‌ای برای آمریکا و غرب یک بهانه و دروغ است، پای میز مذاکره نشستیم و حالا که دنیا این بهانه را فهمید، مسائل دیگری مثل حقوق بشر و ... را مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع همان پیش‌بینی رهبری است که فرمودند این مسائلی که آمریکا مطرح می‌کند، بهانه است.

ناصری تاکید کرد: باید به خدا توکل کنیم و مانند رزمندگانی عمل کنیم که در دوران دفاع مقدس به خدا توکل کردند و دشمن را سر جای خود نشاندند.

انتهای پیام/2464/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول