اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

مدارس صدرا سنگرهای توسعه فرهنگ و معارف اسلامی هستند

فرماندار بیجار مدارس علوم و معارف صدرا را سنگرهای ارزشمند برای توسعه فرهنگ و معارف اسلامی عنوان کرد.

مدارس صدرا سنگرهای توسعه فرهنگ و معارف اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مدرسه دخترانه صدرا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا سنگرهای ارزشمند فرهنگ و معارف اسلامی و دانش‌آموزان این مدارس نیز سنگربانان معارف و ارزش‌های دینی هستند.

وی با بیان اینکه مدارس صدرا از جمله ظرفیت‌های ناب برای ترویج معارف دینی، مذهبی و اسلام است خاطرنشان کرد: فرهنگ و معارف اسلامی می‌تواند در بطن این مدارس توسعه و رشد و در میان جامعه ترویج یابد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار نیز ترویج معارف اسلامی و مذهبی را از جمله عواملی در برابر هجمه فرهنگی دشمنان بیان و تصریح کرد: آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌ها و علوم و معارف دینی اسلام سدی در برابر هجمه‌های نرم فرهنگی دشمنان است.

جلیل مختاری‌نیا با بیان اینکه کسب معارف اسلامی نیاز امروز جوانان و نوجوانان است خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ و معارف اسلامی وظیفه خطیر مربیان و معلمان این مدارس است که می‌توانند با درایت نسبت به جذب استعدادها و پرورش آن در مدارس صدرا کمک شایانی به توسعه معارف اسلامی داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در ادامه این بازدید آشنایی جوانان با اصول و اعتقادات مذهبی و ترویج علوم و معارف دینی را از اهداف مدارس صدرا عنوان کرد.

وی ضمن تأکید بر توسعه و گسترش معارف و علوم دینی در جامعه، مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را مهمترین مراکز برای آموزش معارف و آموزه‌های دینی و معنوی و اسلامی بیان کرد.

به گفته وی، دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا مبلغان و دانشمندان آینده علوم معارف در ایران اسلامی هستند.

وی بر آگاهی جوانان و نوجوانان از اهداف دشمنان و هجمه‌های فرهنگی آنان تأکید کرد و کاربرد اصول و معارف مذهبی و اسلامی را در تمامی ادوار زندگی از مهمترین راهکارها در مقابله با دشمنان عنوان کرد.

مختاری‌نیا یادآور شد: مدرسه صدرای بیجار در سال 89 تاسیس شده و نخستین دبیرستان علوم دخترانه علوم و معارف اسلامی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار اظهار کرد: این مدرسه دارای 4 کلاس و 60 دانش‌آموز است.

به گفته وی، احداث مدرسه پسرانه علوم و معارف اسلامی (صدرا) نیز از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برخوردار است.

مختاری‌نیا تصریح کرد: این پروژه از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به شهرستان بیجار است که تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌کاره مانده است.

وی در پایان گفت: تاکنون حدود یک میلیارد تومان برای احداث این مدرسه هزینه شده که مساحت زمین آن 2 هزار مترمربع و زیربنای آن نیز هزار و 100 مترمربع در دو طبقه است.

انتهای پیام/79015/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول