اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

پشتوانه توافقنامه ژنو، تعهدات طرفین است

امام جمعه گلپایگان گفت: پشتوانه توافقنامه ژنو، تعهدات طرفین است و اگر طرفین به تعهدات خود عمل نکنند آن مذاکره موفق نخواهد بود.

پشتوانه توافقنامه ژنو، تعهدات طرفین است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته در مسجد جامع گلپایگان اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده ایران باید در این توافق‌نامه هوشیاری لازم را داشته و آگاه باشند پشتوانه توافقنامه، تعهدات طرفین است و اگر طرفین به تعهدات خود عمل نکنند آن مذاکره موفق نخواهد بود.

خطیب جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه ایران به دنبال دست‌یابی به سلاح‌های اتمی نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: منافقین و صهیونیست‌ها درصدد هستند به دنیا القا کنند که ایران به دنبال دست‌یابی به سلاح‌های اتمی است، درحالی‌که ادعای آنان صحت ندارد؛ ایران به دنبال دست‌یابی به انرژی سالم و صلح‌آمیز هسته‌ای است و کشورهای دنیا نباید بعد از قرارداد به تحریم‌ها ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: ملت ایران به شرق و غرب دنیا اعلام می‌کند که تن به ذلت نمی‌دهد و راه اصیل اسلامی و توحیدی را ادامه می‌دهد.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایران باید منویات مقام معظم رهبری و خواسته‌های مردم را در مذاکرات ژنو مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه گلپایگان در ادامه به سخنان غیر کارشناسی برخی از مسئولان اشاره کرد و گفت: برخی از افراد درصدد هستند که قدرت دفاعی ایران را ضعیف نشان دهند درحالی‌که اندیشمندان ایرانی با پرتاب

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه برخی نظرات و ایده‌های مسئولان به مصلحت جامعه نیست، تصریح کرد: مطرح کردن حذف فیلترینگ در شرایطی که زمینه فساد و بزه در پایگاه‌ها و ماهواره‌ها وجود دارد، به صلاح جامعه نیست و باید این نظرات سنجیده‌تر در رسانه‌ها و مطبوعات بیان شود.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: برخی از نظرات منشاء فقهی دارد و هرکسی نمی‌تواند در این‌گونه مسائل اظهارنظر کند چون واکنش عمومی مردم را در پی دارد و مسئولان ارشد کشوری بهتر است سنجیده‌تر و پخته‌تر در این‌گونه مسائل اظهارنظر کنند.

خطیب جمعه گلپایگان همچنین به مسکن مهر اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد محروم جامعه در پروژه مسکن مهر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و انتظار دارند که هرچه سریع‌تر این واحدها به آنان واگذار شود ولی با نظرات جدید مسئولان این طرح با اما و اگرهایی مواجه شده است.

وی در ادامه به‌روز حمل‌ونقل و راهداری نیز پرداخت و بیان کرد: این قشر از جامعه زحمات زیادی برای جابه‌جایی و حمل‌ونقل مسافران و ترمیم و مرمت و نگهداری از جاده‌ها متحمل می‌شوند.

* موضع‌گیری پاپ در مسائل جهانی سطحی است

حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به‌روز میلاد عیسی مسیح تصریح کرد: عیسی مسیح به دنبال صلح و اصلاح جامعه بود ولی امروز موضع‌گیری پاپ در مسائل جهانی سطحی است و راه مسیح را دنبال نمی‌کند.

وی به نقش کلیسا در صلح و سازش جهانی اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی برنامه‌ای برای آرامش و صلح جهانی ندارد و همه برنامه به سوی کشتار جمعی است بنابراین کلیسا می‌تواند نقش موثری در این موضع‌گیری ایفا کند.

انتهای پیام/ 63014/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول