اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

مجلس به نقض هر بندی از موافقتنامه ژنو عکس‌العمل قاطعانه نشان دهد

امام جمعه چرام گفت: لازم است برای جلوگیری از هرگونه زیاده‌خواهی، مجلس با قاطعیت به نقض هر بندی از موافقتنامه ژنو عکس‌العمل مناسب نشان دهد.

مجلس به نقض هر بندی از موافقتنامه ژنو عکس‌العمل قاطعانه نشان دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی، عبادی این هفته با بیان اینکه بدون داشتن روحیه حسینی نمی‌توان در مقابل استکبار و ظلم ایستاد و با اشاره به این مطلب که در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، فرا رسیدن این روز را تسلیت گفت.

امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع) که خواندن زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های ایمان دانسته است، اظهار کرد: اربعین فقط برای امام حسین (ع) وارد شده است و برای ائمه دیگر مسئله اربعین وجود ندارد.

وی اربعین را فرصتی دانست برای تجدید عهد و پیمان با اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) و گفت: اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم درمی‌یابیم کسانی که به زیارت امام (ع) می‌رفتند، هر چند بعضی از آن‌ها در حادثه عاشورا در کنار امام نبودند و می‌توانستند امام را یاری کنند و یاری نکردند اما با زیارت مرقد امام عشق و علاقه خود را به امام و راه امام نشان دادند.

خطیب جمعه چرام اضافه کرد: اربعین می‌آموزد که اگر می‌خواهیم در مقابل کفر و ظالم بایستیم باید روح حسینی در ما زنده و پویا باشد، بدون عشق و علاقه به اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) نمی‌توان در مقابل ظالم و ستمگر ایستاد.

طزری با بیان این‌که اربعین اثبات حقانیت امام (ع) است، تصریح کرد: اربعین به ما می‌آموزد که در طوفان بلاها و دشمنی‌ها نباید یاد و خاطره شهادت و شهید را فراموش کرد بلکه باید برای تداوم مبارزه با ظلم و جور از خون شهید و فرهنگ شهادت مدد گرفت.

وی در خطبه دوم اظهار کرد: در 21 آذر شاهد بودیم که از سوی استکبار در رأس آن آمریکای جنایتکار تحریم‌های جدیدی علیه کشور ما وضع شد که در آن 19 نفر به علاوه چند شرکت ایرانی شامل این تحریم‌ها می‌شدند و بعد اعلام کردند که این تحریم‌ها ربطی به توافق‌نامه ژنو ندارد بلکه ایران به خاطر نقض حقوق بشر تحریم شده است.

امام جمعه چرام ادامه داد: آن چه آشکار است این بوده که تحریم‌ها نقض آشکار توافق ژنو بود چرا که در توافقنامه ژنو ذکر شده بود که 1+5 حق تصویب تحریم جدید تا شش ماه آینده را ندارد لیکن بعد از گذشت چند مدت از این توافقنامه این تحریم‌ها وضع گردید.

طزری تصریح کرد: مسئولان مذاکره‌کننده باید بدانند که استکبار هرگز قابل اعتماد نیست و اگر در مقابل آنان قدمی عقب‌نشینی کنیم مجبور می‌شویم در آینده نزدیک قدم‌های بیشتری را برداریم و این خوی استکبار است که در مقابل هیچ توافق‌نامه‌ای پای‌بند نیست و جز زبان زور، زبان دیگری را نمی‌فهمد.

  وی بیان داشت: بر مجلس شورای اسلامی لازم است که به صورت فعال در این امر دخالت کند و با تصویب برنامه‌های جدید در زمینه هسته‌ای جواب این یاوه‌گویی و زیاده خواهی را بدهد.

طزری در ادامه گفت: اگر امروز در مقابل این تحریم سکوت کردیم و همچنان به توافقنامه پایبند بودیم فردا ما را به جرم حمایت از فلسطین و حزب‌الله لبنان و حمایت از سوریه تحریم خواهد کرد و در آن صورت باید برای جلوگیری از وضع تحریم‌های جدید از اصول مسلم و قطعی نظام دست برداریم.

انتهای پیام/82002/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول