اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام رضا(ع):

آمریکا در پشت میز مذاکره دنبال اهدافی است که با جنگ به آنها نرسید

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: دشمن هم‌اکنون قصد دارد آنچه در جنگ و از طرق مختلف نظامی و اقتصادی به دست نیاورده، پشت میز مذاکره به آن برسد.

آمریکا در پشت میز مذاکره دنبال اهدافی است که با جنگ به آنها نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار غلامرضا احمدی ظهر امروز در مراسم برگزاری مجمع بسیج خراسان رضوی اظهار داشت: حضور مستمر میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها پیش از انقلاب برای اظهار نفرت از رژیم شاه و در مراسم استقبال از امام راحل گواه حضور مستقیم مردم در صحنه‌های مختلف است.

سردار احمدی تصریح کرد: اهمیت حضور مردم در صحنه‌های نظام تا آنجا است که رکن رکین و ستون خیمه نظام یعنی ولایت فقیه با رأی غیر مستقیم مردم توسط مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ در انتخاب رئیس قوه مجریه، مقننه و قضائیه نیز نقش و حضور مستقیم و غیر مستقیم مردم در فرآیند انتخاب کاملاً مشهود است.

به گفته فرمانده سپاه امام رضا(ع)، بعد از حماسه حضور مردم پای صندوق‌های رأی، سازوکاری برای استمرار تأثیر رأی مردم بر عملکرد مجریان تعریف نشده که این موضوع در سایر موارد نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه احزاب در دنیا این کار را انجام می‌دهند، افزود: در دوره کوتاهی حزب جمهوری اسلامی تأسیس شد و تا حدودی بحث مطالبه‌گری از مسئولان را داشت اما در حال حاضر سازوکاری برای استمرار تأثیر رأی مردم بر عملکرد مجریان وجود ندارد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: باید راهبرد و استراتژی مدون و محکمی برای پیگیری و زمین نماندن مطالبات رهبر معظم انقلاب تدوین شود که در این زمینه می‌توان به روند نام‌گذاری سال‌ها در پنج سال اخیر اشاره کرد که این موضوع، عزم ملی می‌طلبد.

وی بیان کرد: شایسته یک ملت مسلمان نیست که 17 برابر میانگین دنیا در برخی موارد، مصرف داشته باشند.

سردار احمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: در برخی مولفه‌های مهم و حیاتی که باید دارای جایگاه جهانی باشیم، نیستیم اما در مصرف رتبه بالایی داریم.

وی با اشاره به اینکه باید در این موضوعات به تراز اعتدال برسیم، افزود: باید در راستای افزایش کیفیت مواد مصرفی نیز تلاش کرده و مواد مضر را از سر سفره‌ها برداریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: اگر جهت‌گیری‌ها و اقدامات اقتصادی و سیاسی طی چهار سال گذشته در راستای تحقق اهداف نام‌گذاری سال‌ها صورت می‌گرفت، در سال‌جاری قطعاً به جهاد اقتصادی و حتی خودکفایی می‌رسیدیم و اگر این اقدامات، زمین نمانده بود امروز دهان‌های پر از حقد و کینه دشمنان و در رأس آنها آمریکا پر نمی‌شد که بگویند تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره نشانده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه اظهار کرد: باید بسیج به تولید اندیشه پرداخته و مطالعه و حرکت در صراط مستقیم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در رابطه با اهمیت و جایگاه بسیج در نظام گفت: اگر بسیج نبود در بسیاری مقاطع، کل نظام به مشکل بر می‌خورد ولی عملکرد بسیج در دفاع مقدس و فتنه 88 به گونه‌ای بود که می‌توان گفت، پرچمدار بصیرت بسیج بوده است.

سردار احمدی افزود: ابهت ابرقدرت‌ها در جنگ 8 ساله شکسته شد و این شکستگی ابهت در جنگ‌های 33 و 22 و 8 روزه لبنان نیز ادامه داشت تا ناکامی‌های آمریکا در عراق و افغانستان را نیز ثابت کند.

وی افزود: دشمن هم‌اکنون قصد دارد آنچه در جنگ و از طرق مختلف نظامی و اقتصادی به دست نیاورده، پشت میز مذاکره به آن برسد و این آخرین تیر در ترکش غرب علیه ایران است.

وی خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری نخبگان بسیجی در همه زمینه‌ها را نباید از یاد برد چرا که جهاد بسیجی باعث ایجاد تعهد، مطالعه شدت و بهبود کار، سلامت و ارزش کار در راستای مطالبات رهبری می‌شود و همان حلقه مفقوده‌ای است که باید رفع شود.

انتهای پیام/2202/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول