اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

هوشیاری ملت‌های اسلامی در برابر استعمارگران الزامی است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: با توجه به فرصت طلبی استعمارگران هوشیاری ملت‌های اسلامی در برابر استعمارگران الزامی است.

هوشیاری ملت‌های اسلامی در برابر استعمارگران الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد فخری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: محرم و صفر برای مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی 20 صفر را مصادف با اربعین حسینی خواند و گفت: از طرف امامان و بزرگان مسلمانان دعوت به زیارت اربعین شده‌اند پس بر عهده ما مسلمانان است که زیارت اربعین را در اربعین حسینی فراموش نکنیم.

فخری تصریح کرد: در طول تاریخ دشمنان اسلام سعی کرده‌اند که از رواج اسلام جلوگیری کنند همانا محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و دشمنان سعی بر این دارند که با هتک حرمت اسلامی اهمیت عاشورا و اربعین را از بین ببرند.

امام جمعه موقت ارومیه افزود: تروریست‌های ظالم در عراق، سوریه و لبنان دست نشانده آمریکا و اسرائیل هستند که این افراد به ظاهر مسلمان سعی دارند جنایاتی را که انجام داده‌اند به نام اسلام و اسلامی در دنیا رقم بزنند تا از ارزش و اهمیت اسلام کاسته شود.

فخری خاطرنشان کرد: هدف تروریست‌ها از جنایاتی که مرتکب می‌شوند تضعیف حب اهل بیت و مذهب شیعه است که در طول تاریخ به کرات این عمل‌ها انجام گرفته است اما شعله‌های اسلام در دل مسلمانان با هیچ تهدیدی خاموش شدنی نیست.

وی با اشاره به چهار دی میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) بیان کرد: استان ما متشکل از ادیان مختلف است و حضرت عیسی (ع) از پیامبران عظیم‌الشان است که هم در دنیا و هم در آخرت مقام و منزلت والایی دارد.

فخری فرا رسیدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی را که مصادف با هفت دی ماه است تبریک گفت و اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نهضت سوادآموزی به فرمان امام تشکیل شد و این توجه به علم و دانش در انقلاب و اسلام را نشان می‌دهد.

وی اعلام کرد: علم آموزی برای جامعه اسلامی امر لازم و ضروری است و اگر پایه‌های اسلام براساس علم و فرهنگ استوار است علم آموزی در اسلام دارای ارزش بالایی است.

فخری ابراز داشت: استعمارگران جهانی معمولا برای استعمار جوامع از توطئه‌ها و سیاست‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کنند که بعضی مواقع جوامع را در غفلت قرار می‌دهند و از غفلت به دست آمده استفاد می‌کنند.

وی افزود: استکبارگران جهانی در مرحله اول برای اجرای هدف خود امنیت ذهنی جامعه را آلوده می‌سازند یعنی مسائلی مانند اختلاف و شبه‌افکنی در بین مردم ایجاد می‌کنند و امنیت فکری و ذهنی جامعه را به هم می‌زنند.

فخری در ادامه مطالب خاطرنشان کرد: گروه استعمارگر با بیان واقعیت‌های عینی جامعه امنیت را بر هم می‌زنند و از این مسئله در جهت تحریف و تحریم‌های خود استفاده می‌کنند تا دامنی به ناامنی‌های جامعه زده باشند.

وی تصریح کرد: ما از زمان انقلاب اسلامی شاهد مسئله تحریم و تهدید از سوی دشمنان انقلاب بوده‌ایم و تاکنون با توکل به خدا و برنامه‌های راهبردی مقام معظم رهبری با استقلال در راه پیشرفت قدم برداشته‌ایم.

فخری با اشاره به توافق‌نامه اخیر ایران در زمینه انرژی هسته‌ای تاکید کرد: استکبار جهانی در طول تاریخ این گونه عمل کرده و می‌کند که از راه‌های مختلف وارد می‌شود و حتی تا عقد توافق‌نامه پیش می‌رود اما بعد از آن به حرف‌های خود عمل نمی‌کند و از طرفی ضد و نقیض عمل می‌کند.

وی اعلام کرد: وظیفه کشورهای اسلامی در مواجه با این‌گونه افراد حفظ هوشیاری است زیرا استعمارگران هرگز اجازه نخواهند داد که ملت‌های اسلامی با استقلال کامل گام بردارند. فخری گفت: هوشیاری ملت‌های اسلامی دارای اهمیت است و جا دارد که مسلمانان به این موضوع توجه کنند زیرا دشمن در پی فرصتی برای شکستن مقاومت دینی و اسلامی و غیرت ملت‌‌های اسلامی در مناطق اسلامی است.

انتهای پیام/61007/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول