اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر همدان تأکید کرد

توجه توأم با عزت نفس و کرامت به فرزندان شاهد و ایثارگر

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر توجه توأم با عزت نفس و کرامت به فرزندان شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران ولی‌نعمتان ما هستند کمک به آنها یکی از وظایف شورا و شهرداری است.

توجه توأم با عزت نفس و کرامت به فرزندان شاهد و ایثارگر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا میرزایی ظهر امروز در دیدار فرزندان شاهد و ایثارگر با اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: استفاده از توان فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های مدیریتی برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشور ضروری است و بر این اساس باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه حضور فعال آنها را در جامعه فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد اعضای شورای اسلامی شهر همدان از جامعه ایثارگر هستند، گفت: شورا و شهرداری تکریم خانواده‌ها و فرزندان شهدا را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، افزود: مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که در آینده نسبت به جامعه ایثارگر شرمنده نشوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ غنی در جامعه تاکید کرد و گفت: بسط و گسترش ابعاد و شاخصه‌های این فرهنگ غنی در جامعه ضروری است.

رضا غلامی خجسته افزود: شورای اسلامی شهر همدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقداماتی را شروع کرده که دیدار و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگر، مشارکت در برگزاری یادواره‌های شهدا و اختصاص تخفیفات ویژه برای جامعه ایثارگر در بحث مدیریت شهری از جمله آنهاست.

وی اضافه کرد: هر چه برای فرزندان شهدا و ایثارگر کار انجام شود، این اقدامات قطره‌ای از ایثارگری آنها را جبران نمی‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متکی بر ملت است، گفت: جان‌مایه اصلی نظام، تشکل‌های مدنی و غیردولتی است و هرچه این تشکل‌ها نیرومند و توانمند وارد شوند، می‌توانند در اصلاح امور نقش ارزنده‌ای داشته باشند.

علی رضایی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر هم یکی از تشکل‌های مدنی است، اضافه کرد: شورای چهارم عمدتاً دلبستگی خاصی به شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت دارد و تکریم جامعه هدف از جمله برنامه‌های آنهاست.

وی افزود: تشکیل و راه‌اندازی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر در سطح کشور برای پیگیری مطالبات اقدام بسیار مبارکی است که باید به فال نیک گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: مباحث فرهنگی مقوله بسیار مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

حسین قراباغی با بیان اینکه شورا، شورای شهرداری نیست، بلکه شورای شهر است، اضافه کرد: بر این اساس این نهاد مردمی باید در تمام موارد ورود پیدا کند که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله آنهاست.

وی در پایان تأکید کرد: لازم است مشکلات جامعه ایثارگر مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفته و حل شود.

 انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول