به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی جوان بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری خراسان جنوبی به عنوان نماینده رانندگان خراسان جنوبی، اظهار داشت: برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل تسهیلات 100 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است اما تشریفات دریافت آن خیلی بالا است به طوریکه توان دریافت وام را از رانندگان گرفته است.
وی با بیان اینکه سهمیه سوخت هر کامیون در استانهای دیگر 350 لیتر در هر نوبت است، خاطرنشان کرد: اما این سهمیه در خراسان جنوبی 200 لیتر است.
نماینده رانندگان خراسان جنوبی ادامه داد: البته با پیگیریهای زیادی که توسط رانندگان صورت گرفته این مقدار به 250 لیتر رسیده اما بازهم کفاف حمل و نقل رانندگان را نمیکند.
جوان با بیان اینکه سهمیه سوخت کامیونهای طبس هنوز همان 200 لیتر است، از مسئولان خواستار شد: سهمیه سوخت استان حداقل به اندازه استانهای دیگر در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به تشریفات زیاد گمرکی در پایانه مرزی ماهیرود، اذعان داشت: گاهی اوقات کامیونها به خاطر این تشریفات ناچار هستند40 تا 50 روز پشت درهای پایانه منتظر بمانند و نیاز به روانسازی این تشریفات است.
نماینده رانندگان خراسان جنوبی، قاین را با داشتن یکهزار و 300 کامیون به عنوان قطب حمل و نقل کالا در خراسان جنوبی معرفی کرد و یادآور شد: با این وجود کامیونداران افغانی کار کامیونداران قاین را با مشکل مواجه کردهاند.
جوان متذکر شد: گاهی اتفاق افتاده است که کامیونهای افغانی 700 تن سیمان را در یک شب جا به جا کنند ولی کامیونهای ما دو شب خوابیده باشند.
وی همچنین به بازسازی محور دیهوک اشاره کرد و اذعان داشت: این مسیر که به عنوان یک مسیر فراموش شده تبدیل شده بود با الحاق طبس به خراسان جنوبی دوباره راهاندازی شد.
نماینده رانندگان خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند بخشی از این محور آسفالت شده و بازسازی شده است اما اینها کافی نیست و این محور نیاز به بازسازی بیشتری دارد.
انتهای پیام/69022/ذ30/پو3002