اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه گذشته صورت گرفت

صادرات 161 هزار تن کالا از خراسان جنوبی

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی از 161 هزار تن صادرات کالا طی هشت ماه گذشته در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین در این مدت 155 هزار تن ترانزیت کالا در این استان انجام شده است.

صادرات 161 هزار تن کالا از خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل خراسان جنوبی به نسبت بخش‌های صنعت و کشاورزی خیلی کمتر است.

وی ادامه داد: این در حالی است که حمل و نقل بستر توسعه صنعت و کشاورزی را فراهم می‌کند و باید به آن توجه بیشتری شود.

وجود 25 هزار اشتغال پایدار در حمل و نقل استان

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط بخش خصوصی در حمل و نقل خراسان جنوبی نشان از این است که می‌توانیم تنها به منابع دولتی متکی نباشیم.

نصری با بیان این‌که تاکنون یک‌هزار و 145 میلیارد تومان در بخش حمل و نقل خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شده است، اذعان داشت: از این مقدار یک‌هزار و 50 میلیارد تومان در ناوگان‌ها بوده است که خود مالک هستند.

وی با اشاره به این‌که تا چند سال پیش 70 درصد هزینه‌های حمل و نقل با ارائه تسهیلاتی با کارمزد 7 درصد پرداخت می‌شد، افزود: در چند سال اخیر هیچ‌ گونه تسهیلات زودبازده به حمل و نقل ارائه نشده است.

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی متذکر شد: با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر محورهای بنادر جنوب و مرز مشترک با افغانستان، این استان یک محور استراتژیک بوده و قابلیت گسترش دارد.

نصری اضافه کرد: با گسترش بخش حمل و نقل استان  30 درصد اشتغال در بخش حمل و نقل فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر 11 هزار و 500 اشتغال مستقیم و 25 هزار اشتغال پایدار در حمل و نقل خراسان جنوبی ایجاد شده است.

ورود ناوگان اروپایی به حمل و نقل خراسان جنوبی

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی همچنین به راه‌اندازی سایت تجاری حمل و نقل در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سایت انجام کارهای بارگیری کالا از سه روز به یک روز کاهش پیدا می‌کند.

نصری از ورود تعدادی ناوگان اروپایی با سه سال کارکرد به داخل شبکه حمل و نقل خراسان جنوبی خبر داد و افزود: با ورود این ناوگان بخش زیادی از ناوگان ما نوسازی می‌شود.

وی با بیان این‌که از 3 هزار و 350 کامیون موجود در کشور 50 درصد آن فرسوده است، اظهار داشت: با جایگزینی هر ناوگان  50 میلیون در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی یادآور شد: در هشت ماه گذشته 155 هزار تن ترانزیت و 161 هزار تن صادرات کالا در خراسان جنوبی انجام گرفته است.

نصری خاطر نشان کرد: برنامه ما این است که در سال یک میلیون تن صادرات در خراسان جنوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/69022/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول