اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

صداوسیمای مرکز گیلان زبان محلی را حفظ کند

استاندار گیلان گفت: صداوسیما برای حفظ و پایدار زبان بومی گیلان تلاش کند.

صداوسیمای مرکز گیلان زبان محلی را حفظ کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جریان تصویربرداری مجموعه تلویزیونی بوریا در منطقه کوزان این شهرستان اظهار کرد: فرهنگ اصیل و ارزشمند گیلان باید با تلاش هنرمندان به جامعه شناسانده شود.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی اشاره کرد و افزود: رسانه ملی با تولید برنامه‌های فاخر می‌تواند در زمینه مذکور موثر باشد.

نجفی با بیان اینکه هنرمندان شبکه باران با تلاش، عشق و هنر باید فرهنگ بومی و اصیل گیلان را بهتر به دیگران بشناسانند، تصریح کرد: فرهنگ اصیل گیلان ریشه در فرهنگ غنی اسلامی ایرانی دارد.

استاندار گیلان طبیعت کم‌نظیر، توانمندی بی‌نظیر و داشتن مردم خوب و با فرهنگ را از مزیت‌های این استان برشمرد و گفت: هنرمندان با زبان هنر می‌توانند نقش تاثیرگذاری در توسعه گیلان داشته باشند.

وی با تاکید بر ساخت برنامه با زبان محلی در صداوسیمای مرکز گیلان، بیان کرد: زبان بومی گیلان ارزشمند و زیبا است و صداوسیما باید در حفظ و پایداری زبان بومی استان تلاش کند.

به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی بوریا با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در 80 قسمت 20 دقیقه‌ای در شبکه باران تولید می‌شود.

مجموعه مذکور به تهیه‌کنندگی میرحامد کاسی‌پور، نویسندگی فرهاد پاک‌سرشت و کارگردانی پیمان حقانی در گیلان ساخته شده و در شش ماه دوم امسال از شبکه باران پخش می‌شود.

رسول حقدوست، مانا پاک‌سرشت، مرضیه گوهری، حدیث نیکرو، جابر وثوق و نرجس خاتون بدر طالعی از بازیگران مجموعه تلویزیونی بوریا هستند.

انتهای پیام/84001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول