اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 150 میلیون یورو از سوی بانک توسعه اسلامی

یک میلیون مازندرانی از پوشش شبکه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: با اختصاص 150 میلیون یورو اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی یک میلیون نفر از جمعیت پنج شهر مازندران زیرپوشش طرح‌های دفع بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرند.

یک میلیون مازندرانی از پوشش شبکه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، محمدتقی حسین‌زاده در بازدید از عملیات اجرایی طرح فاضلاب قائمشهر گفت: از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی عملیات اجرایی فاضلاب در شهرهای قائمشهر، آمل، تنکابن و محمودآباد آغاز شده و طرح فاضلاب رامسر نیز سال آینده اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان با اختصاص اعتبارات بانک توسعه اسلامی از سوی دولت نیز 120 میلیون یورو اعتبار برای این شهرها اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه تا پایان سال 96 مدول‌های اول طرح‌های فاضلاب این شهرها به پایان می‌رسد،گفت: مطالعات فاز اول و دوم طرح فاضلاب شهرهای بهشهر، فریدونکنار، نور و رویان نیز انجام شده و در انتظار دریافت ردیف اجرایی است.

حسین‌زاده تصریح کرد: مطالعات فاز اول و دوم طرح‌های فاضلاب در 95 درصد از شهرهای استان تا پایان سال آینده انجام می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل بالا بودن سطح آب در شهرهای مازندران باید طرح‌های فاضلاب برای حفظ بهداشت محیط و سلامت جامعه اجرا شود که در این راستا مردم این شهرها باید با صبوری در برابر مشکلات اجرایی پروژه‌های فاضلاب از برکات این طرح‌ها برخوردار شوند.

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب قائمشهر سال آینده در زمینی به مساحت 6 هکتار آغاز می‌شود، ادامه داد: ظرفیت مدول اول آن 24 هزار متر مکعب است.

حسین‌زاده یادآور شد: طرح فاضلاب قائمشهر شامل 496 کیلومتر خطوط فرعی، 121 کیلومتر خطوط اصلی و 4 کیلومتر خط انتقال است.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از طرح فاضلاب قائمشهر گفت: یکی از مولفه‌های شهر ایمن داشتن شبکه فاضلاب شهری است و تلاش می‌کنیم اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای استان هرچه زودتر به پایان برسد.

علیپور از اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب قائمشهر خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم تا دو سال آینده مشکل فاضلاب قائمشهر را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مردم قائمشهر خواست در راستای دستیابی به شهر ایمن، مشکلات اجرایی پروژه فاضلاب را تحمل کنند.

فرماندار قائمشهر نیز از افزایش اکیپ‌های اجرایی فاضلاب دراین شهر خبر داد و گفت: امیدواریم فاز اول پروژه فاضلاب قائمشهر ظرف مدت یک سال در خیابان کارگر اجرا شود.

پیرفلک از روند اجرایی پروژه فاضلاب قائمشهر ابراز رضایت کرد و افزود: برای فاز اول این پروژه 70 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول