اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری کامیاران عنوان کرد

پیشرفت 70 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری کامیاران از پیشرفت 70 درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان خبر داد.

پیشرفت 70 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران

یدالله اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کامیاران با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساخت تصفیه‌خانه این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار و 750 مشترک آب در این شهرستان وجود دارد.

وی سرانه مصرف هر کامیارانی در طول 24 ساعت را 285 متر مکعب عنوان کرد و بیان داشت: این میزان سرانه مصرف در ثانیه 170 تا 180 متر مکعب بر ثانیه در فصول سرد سال و 220 لیتر در ثانیه در فصول گرم است.

به گفته مدیر اداره آب و فاضلاب شهری کامیاران، در هر ثانیه 35 لیتر آب از طریق منبع 2 هزار مکعب از سد گاوشان وارد چرخه توزیع آب شرب کامیاران می‌شود.

اسدی با بیان اینکه در سیاست‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت مشکلی در زمینه قطعی آب وجود ندارد، خاطرنشان کرد: احتمال قطعی موقت و لحظه‌ای به علت نوسانات و یا مشکلات فنی اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: مسئولین استان و منطقه در تلاش هستند با اختصاص سهمیه سد گاوشان و اجرایی شدن تملک و مطالعات فازهای 1 و 2 و با در نظر گرفتن ردیف‌های اعتباری مقدمات راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شرب در این شهر را فراهم کنند.

به گفته مدیر اداره آب و فاضلاب شهری کامیاران، تصفیه‌خانه فاضلاب‌ها چند سالی است در این شهر راه‌اندازی شده و در حال حاضر نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما متأسفانه به علت کمبود اعتبارات روندی کند دارد.

اسدی با اشاره به بحث بهینه‌سازی آب شرب در این شهرستان گفت: بهینه‌سازی انشعابات، اصلاح شبکه آب، اصلاح 87 عدد حوضچه‌های آب و شیرآلات، همسطح‌سازی و مرئی‌سازی نزدیک به 25 منهول فاضلاب در این راستا انجام شده است.

وی در زمینه روند وصول مطالبات این اداره در سطح شهر بیان داشت: با وجود همکاری و تعامل بسیار خوب مردم هنوز مطالباتی داریم که امیدواریم بتوانیم آن را هرچه سریع‌تر وصول کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای توسعه شبکه توزیع آب شرب در پروژه‌های 2 هزار و 415 واحدی مسکن مهر به طول 3 هزار و 108 متر خط انتقال انجام شده است، اما به دلیل کسری بودجه و عدم تخصیص اعتبارات لازم نیمه تمام مانده است.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری کامیاران اضافه کرد: توسعه شبکه فاضلاب مسکن مهر با وجود این مشکلات 95 درصد اجرایی شده است.

اسدی قطعی آب در طبقات 3 و 4 پروژه 144 واحدی مسکن کامیاران را یکی از مهم‌ترین مشکلات در این شهرستان عنوان و ابراز امیدواری کرد با بررسی‌های کارشناسانه هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.

وی در پایان از رضایتمندی مردم به عنوان مهم‌ترین توفیقات این اداره در کامیاران نام برد و بیان داشت: این اداره دارای کمترین شکایات مردمی بوده و تعداد معدود شکایت‌ها نیز به دلیل قطعی مقطعی ناشی از شکستگی‌ها در شبکه آب بوده که به سرعت رسیدگی شده است.

انتهای پیام/79013/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول