یدالله اسدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کامیاران با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساخت تصفیهخانه این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار و 750 مشترک آب در این شهرستان وجود دارد.
وی سرانه مصرف هر کامیارانی در طول 24 ساعت را 285 متر مکعب عنوان کرد و بیان داشت: این میزان سرانه مصرف در ثانیه 170 تا 180 متر مکعب بر ثانیه در فصول سرد سال و 220 لیتر در ثانیه در فصول گرم است.
به گفته مدیر اداره آب و فاضلاب شهری کامیاران، در هر ثانیه 35 لیتر آب از طریق منبع 2 هزار مکعب از سد گاوشان وارد چرخه توزیع آب شرب کامیاران میشود.
اسدی با بیان اینکه در سیاستهای بلندمدت و کوتاهمدت مشکلی در زمینه قطعی آب وجود ندارد، خاطرنشان کرد: احتمال قطعی موقت و لحظهای به علت نوسانات و یا مشکلات فنی اجتنابناپذیر است.
وی تصریح کرد: مسئولین استان و منطقه در تلاش هستند با اختصاص سهمیه سد گاوشان و اجرایی شدن تملک و مطالعات فازهای 1 و 2 و با در نظر گرفتن ردیفهای اعتباری مقدمات راهاندازی تصفیهخانه آب شرب در این شهر را فراهم کنند.
به گفته مدیر اداره آب و فاضلاب شهری کامیاران، تصفیهخانه فاضلابها چند سالی است در این شهر راهاندازی شده و در حال حاضر نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما متأسفانه به علت کمبود اعتبارات روندی کند دارد.
اسدی با اشاره به بحث بهینهسازی آب شرب در این شهرستان گفت: بهینهسازی انشعابات، اصلاح شبکه آب، اصلاح 87 عدد حوضچههای آب و شیرآلات، همسطحسازی و مرئیسازی نزدیک به 25 منهول فاضلاب در این راستا انجام شده است.
وی در زمینه روند وصول مطالبات این اداره در سطح شهر بیان داشت: با وجود همکاری و تعامل بسیار خوب مردم هنوز مطالباتی داریم که امیدواریم بتوانیم آن را هرچه سریعتر وصول کنیم.
وی تصریح کرد: اجرای توسعه شبکه توزیع آب شرب در پروژههای 2 هزار و 415 واحدی مسکن مهر به طول 3 هزار و 108 متر خط انتقال انجام شده است، اما به دلیل کسری بودجه و عدم تخصیص اعتبارات لازم نیمه تمام مانده است.
مدیر اداره آب و فاضلاب شهری کامیاران اضافه کرد: توسعه شبکه فاضلاب مسکن مهر با وجود این مشکلات 95 درصد اجرایی شده است.
اسدی قطعی آب در طبقات 3 و 4 پروژه 144 واحدی مسکن کامیاران را یکی از مهمترین مشکلات در این شهرستان عنوان و ابراز امیدواری کرد با بررسیهای کارشناسانه هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.
وی در پایان از رضایتمندی مردم به عنوان مهمترین توفیقات این اداره در کامیاران نام برد و بیان داشت: این اداره دارای کمترین شکایات مردمی بوده و تعداد معدود شکایتها نیز به دلیل قطعی مقطعی ناشی از شکستگیها در شبکه آب بوده که به سرعت رسیدگی شده است.
انتهای پیام/79013/ر40/ف4004