اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری:

تعلیم و تربیت مهم‌ترین زیرساخت توسعه است

معاون آموزش و پرورش ناحیه دو ساری گفت: نظام تعلیم و تربیت مهم‌ترین بخش جامعه در زیرساخت توسعه همه جانبه کشور است.

تعلیم و تربیت مهم‌ترین زیرساخت توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری، یوسف صادقی در آئین تودیع و معارفه مدیر هنرستان استثنایی احمدعلی خلیلی گفت: نظام تعلیم و تربیت از مهم‌ترین بخش جامعه در زیرساخت توسعه همه جانبه کشور است که تقویت و حمایت از این مجموعه عظیم باعث رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

وی گفت: معلم به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین عنصر تعلیم و تربیت است که در کنار مدیران مدارس این نقش را ایفا می‌کند.

صادقی در ادامه با تقدیر و تشکر از مختاری مدیر قبلی این مرکز و آرزوی توفیق خدمتگذاری برای محمدزاده مدیر جدید تصریح کرد: آموزش و یادگیری فقط از محبت و مهربانی حاصل می‌شود و این امکان‌پذیر نیست جز با مهربانی و عطوفت که بتوانیم دانش‌آموزان را تعلیم دهیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو ساری با بیان اینکه اساس یادگیری دانش‌آموزان محبت است که باید معلمان آن را به دانش‌آموزان هدیه کنند، گفت: معلولیت مانع در شرکت فعالیت‌های اجتماعی نخواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از معلمان زحمتکش و دلسوز که با معلولان سرو کار دارند، گفت: ما نباید به معلولان با چشم ترحم نگاه کنیم در این صورت فکر می‌کنیم که آنها ناتوان هستند در حالی که اگر عمیق بنگریم می‌فهمیم که خیلی اوقات ما ناتوان‌تریم و توانایی فقط با داشتن دست، پا، چشم و گوش نیست بلکه قدرت ساختن و پیش رفتن و قدرت مبارزه با مشکلات و تسلیم شدن است.

سیاحی با بیان اینکه در مازندران به لحاظ گستردگی فعالیت آموزش در رشته‌های مختلف و توانمندی‌های دانش‌آموزان استثنایی گفت: این دانش‌آموزان هر چند دارای ناتوانی‌هایی هستند اما معلول نیستند بلکه آنها می‌توانند مانند سایرین درس بخوانند، کار کنند و برای جامعه مفید واقع شوند و به فراخور جسمی و ذهنی خود مسئولیتی را پذیرا باشند به شرطی که جامعه حق و حقوق واقعی آنها را ادا کند.

وی ادامه داد: بنابراین آنها را باید باور کنیم تا آنها بتوانند با جامعه و در جامعه زندگی کنند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول