اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده عالی دولت در خمام:

1500 خانوار 3 دهستان خمام بیمه تامین اجتماعی هستند

نماینده عالی دولت در خمام گفت: یک‌هزار و 594 خانوار سه دهستان خمام زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

1500 خانوار 3 دهستان خمام بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حسین ذاکراستقامتی ظهر امروز در جلسه‌ پیگیری وضعیت بیمه‌ اجتماعی روستایی بخش خمام در سالن کنفرانس بخشداری تاریخچه‌ بیمه در کشور را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم یک کالبد شکافی از بیمه به‌طور اجمالی داشته باشیم، روستاییان حلقه‌ نخست حیاتی جامعه‌ ما و تامین‌کننده‌ مایحتاج اولیه‌ شهرنشینان هستند.

نماینده عالی دولت در خمام، کار سنگین و طاقت‌فرسا را دلیل از کار افتادگی روستائیان دانست و تصریح کرد: در کنار این مسئله روستاییان کمتر زیرپوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرند.

وی به فعالیت صندوق بیمه‌ تامین اجتماعی در بخش خمام که از سال 1384 اشاره کرد و گفت: این صندوق با 3 کارگزار در سه دهستان بخش خمام تاکنون یک‌هزار و 594 خانوار در سه محوری«حقوق بازنشستگی، حقوق از کار افتادگی و مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار» فعالیت می‌کند.

ذاکراستقامتی، با اشاره به قانون برنامه‌ چهارم توسعه، یادآور شد: افزایش پوشش بیمه‌های اجتماعی، توجه خاص به روستاییان و عشایر و ... باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با کوشش و فعالیت همه‌جانبه بتوانیم در پوشش بیمه‌ اجتماعی که در واقع گسترش عدالت اجتماعی، تعادل منطقه‌ای، برطرف شدن محرومیت‌های روستایی، ارتقای درآمد و زندگی روستاییان و کشاورزان را به‌دنبال دارد گام‌های بلند و مثبت برداریم.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور تهیه‌ لیست خانوارهای روستایی تابعه‌ بخش به تفکیک دهستان برای دریافت کاتالوگ تبلیغاتی هر خانوار، ایجاد سهولت انجام امورات مراجعه‌کنندگان، تقاضای افزایش شرایط سنی به‌دلیل برخورداری از بیمه و.. مورد توجه قرار گرفت.

تشویق روستاییان برای استقبال از بیمه، تقویت بحث لسانی موضوع بیمه‌ اجتماعی روستایی از طریق تریبون‌ها، تعامل کارگزاران سطح بخش با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و پیگیری برای بهره‌مندی از دفترچه‌های خدمات درمانی از دیگر موارد مورد بحث در جلسه مذکور بود.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول