اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه گذشته

165 نفر در حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی جان باختند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این‌که در طول هشت ماه گذشته 170 حادثه در طول جاده‌های خراسان جنوبی صورت گرفته است، گفت: این حوادث منجر به فوت 165 نفر و مصدومیت یک‌هزار و 230 نفر شده است.

165 نفر در حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی جان باختند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود مالکی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری، با اشاره به این‌که خراسان جنوبی دارای 155 هزار کیلومتر مربع وسعت و 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است، تصریح کرد: از این رو وضعیت راه‌های استان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

بهره‌برداری از 140 کیلومتر راه روستایی در دهه فجر

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین خراسان جنوبی دارای 289 کیلومتر بزرگراه است که تا دهه فجر امسال 52 کیلومتر دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

مالکی اذعان داشت: در حال حاضر خراسان جنوبی دارای یک‌هزار و 469 کیلومتر راه شریانی است که می‌تواند نقش مؤثری در حمل و نقل کالا داشته باشد.

وی از بهره‌برداری 140 کیلومتر راه روستایی در دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: در طول یک سال گذشته 250 کیلومتر راه روستایی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به 65 نقطه حادثه‌خیز استان، اذعان داشت: در طول یک سال گذشته 25 نقطه حادثه‌خیز رفع شده است و 10 نقطه دیگر نیز وجود دارد که تلاش می‌شود به زودی رفع شود.

مالکی اضافه کرد: همچنین در طول یک سال گذشته 300 کیلومتر از راه‌های استان مرمت و نوسازی شده‌اند.

وی همچنین به کاهش 8 درصدی تلفات در حوادث جاده‌ای کشور اشاره کرد و گفت: در طول هشت ماه گذشته 170 حادثه در خراسان جنوبی صورت گرفته است.

رتبه نخست خراسان جنوبی از نظر مقدار راه‌های فرعی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی متذکر شد: این حوادث منجر به فوت 165 نفر و مصدومیت یک‌هزار و 230 نفر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

مالکی یادآور شد: این امر به دلیل تلاش و کوشش راهداران و سایر دستگاه‌های مربوطه بوده است.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر مقدار راه‌های فرعی رتبه نخست کشور و از نظر مجموع راه‌ها رتبه چهارم کشور را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به فرسودگی بعضی از راه‌های استان، خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص اعتبار به این بخش این راه‌ها نوسازی می‌شوند.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول