اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شبی به بلندای دماوند

کوهنوردان بهشهری تجلیل شدند

در شبی به بلندای دماوند از پیشکسوتان، خادمان و فعالان عرصه کوهنوردی شهرستان بهشهر تجلیل شد.

کوهنوردان بهشهری تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، چهارشنبه شب با حضور رئیس هیئت کوهنوردی مازندران، رئیس اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان این شهرستان، از خادمان، بزرگان، روسای کمیته‌های بیست‌گانه، فاتحان دماوند و جمعی از کوهنوردان بهشهری تجلیل شد.

رئیس هیئت کوهنوردی بهشهر گفت: در بیش از دو سال گذشته، 132 برنامه با شرکت یک‌‌هزار و 465 کوهنورد بهشهری در داخل و خارج از مازندران، با موفقیت اجرا شد.

سیدمصطفی هاشمی‌نسب، افزود: صدور کارت شناسایی معتبر برای تمامی اعضا، تشکیل هشت دوره کلاس کارآموزی کوهپایه و صدور گواهینامه برای 96 کوهنورد، اعزام دو کوهنورد به تهران برای گذراندن دوره برف و یخ که موفق به دریافت گواهینامه شدند، صعود به قله‌های دماوند، سبلان، آزاد‌کوه، شاهوار شاهرود، الوند، شیرکوه، گردکوه، شاهدژ و...، اعزام شش کوهنورد برای گذراندن دوره سنگ‌نوردی پیشرفته و اخذ گواهینامه از فدراسیون، برگزاری دو همایش با شعار صیانت از مواهب الهی و حفاظت از محیط زیست و طبیعت، کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سال گذشته در بهشهر و شرکت در خاموش‌کردن آتش‌سوزی جنگل «پاسند»، از جمله عملکردهای هیئت کوهنوردی بهشهر در دو سال گذشته است.

هاشمی‌نسب با بیان این‌که هیئت کوهنوردی بهشهر یکی از فعال‌ترین هیئت‌های استان است، اظهار داشت: اگر ما اکنون شاهدیم که حدود 22 گروه کوهنوردی در بهشهر فعال هستند و با صعود به قلل مرتفع سراسر کشور برای شهرستان ما افتخار کسب می‌کنند، نتیجه نهالی بود که در زمان مدیریت رئیس قبلی(رستم‌علی عادل) کاشته شد.

وی، از مهدی معصومی، علی‌رضا موحدی، ولی‌الله کاردگر و مهدی کلانتری که به دفعات، امکانات رفاهی، تدارکاتی و تجهیزاتی را در اختیار هیئت کوهنوردی بهشهر قرار داده‌اند، قدردانی کرد.

در پایان این همایش، از پیشکسوتان، خادمان و روسای گروه‌های مختلف کوهنوردی و اعضای فعال با اهدای لوح یادبود، قدردانی شد.

به گزارش فارس، بیژن هزارجریبی، مریم اقتداری و سید فضل‌الله صباغ، سه کوهنورد بهشهری هستند که در سال 91 موفق به فتح قله دماوند شدند.

انتهای پیام/86001/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول