اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

هرمزگان در بخش‌ زیرساخت‌های گردشگری عقب‌ماندگی دارد

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان در حوزه برخورداری از زیرساخت‌های گردشگری نسبت به دیگر استان‌ها عقب‌تر است،‌ گفت: می‌توان با اندیشیدن تمهیداتی زمینه حضور بیشتر گردشگران در مرکز استان را فراهم کرد.

هرمزگان در بخش‌ زیرساخت‌های گردشگری عقب‌ماندگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری چهارشنبه شب در حاشیه نشست ستاد تسهیلات سفر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اطلاعات، طی سال گذشته 12 میلیون مسافر در ایام نوروز از مناطق مختلف هرمزگان دیدن کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان افزایش یابد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: شرایط آب و هوایی و موقعیت خاص استان، از هرمزگان یک منطقه و مقصد گردشگری ساخته است.

جادری با اشاره به برگزاری نشست ستاد دائمی تسهیلات سفر بیان داشت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که مشکل خاصی برای ایام تعطیلات بهمن ماه و نوروز در استان نداریم و از هم‌اکنون تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان 14 جزیره و ظرفیت‌های زیادی با توجه به برخورداری از ساحل زیبا، داراست، افزود: متاسفانه این استان در مبحث زیرساخت‌های گردشگری از سایر استان‌ها عقب‌تر است.

جادری اضافه کرد: از رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست خواهیم کرد که زمینه توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در هرمزگان را فراهم کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید زمینه ورود بیشتر گردشگران از شهرهای مختلف کشور به هرمزگان فراهم شود، یادآور شد: برنامه‌ای در دست اقدام است که طی آن باید با سرمایه‌گذاران با هدف احداث هتل‌ها و مناطق تفریحی رایزنی‌های لازم صورت گیرد.

وی همچنین افزود:‌ از طرفی نیز ظرفیت‌های استان آن‌گونه که باید معرفی نشده است و از همین رو از سازمان‌هایی همانند میراث فرهنگی انتظار می‌رود مناطق مستعد و دارای استعداد را به حوزه گردشگری کشور معرفی کنند.

جادری اضافه کرد: همچنین باید با بهره‌گیری از رسانه‌ها این ظرفیت‌ها معرفی شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر سه هتل پنج ستاره در بندرعباس وجود دارد‌‌ در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا می‌توان سازوکاری را برای سوق دادن گردشگران خارجی در مناطق آزاد کیش و قشم با تسهیل در صدور ویزا به سمت دیگر شهرهای استان فراهم کرد، گفت:‌ شهرهای ایران از جمله بندرعباس در مقایسه با شهرهای اروپایی ارزانتر و قیمت خدمات در ایران بسیار پایین است و از همین رو می‌توان طی دستورالعملی با هدف تسهیل در سفر خارجیان به بندرعباس زمینه حضور بیشتر آنها را فراهم کرد.

انتهای پیام/88001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول