اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان مطرح کرد

شناسایی 44 منطقه و ناحیه گردشگری در کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از شناسایی 44 منطقه و ناحیه گردشگری در استان خبر داد و گفت:‌ به‌روزرسانی طرح مطالعاتی این نقاط در دستور کار قرار می‌گیرد.

شناسایی 44 منطقه و ناحیه گردشگری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر قادری صبح امروز در سمینار تاثیر صنعت گردشگری بر اقتصاد و اشتغال در مرکز آموزش و پژوهش استانداری در سنندج، اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی و طبیعی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی برنامه‌ریزی مناسب در راستای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور جذب گردشگران را در استان را ضروری دانست و بیان داشت: توجه به این حوزه یکی از مولفه‌های رسیدن به توسعه پایدار در استان است.

وی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان در سال 88 به تصویب و 4 قطب گردشگری برای استان تعریف شد، خاطرنشان کرد: 9 ناحیه و 35 منطقه گردشگری در این طرح تعریف و کارهای مطالعاتی آن نیز انجام شده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، با توجه به گذشت مدتی از این طرح به محض تایید آن از سوی سازمان میراث فرهنگی کارهای به‌روزآوری طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سطح استان آغاز و به‌روزرسانی خواهد شد.

به گفته معاون عمرانی استانداری کردستان، تدوین و اجرای طرح‌های جامع گردشگری اقدامی اساسی برای توسعه گردشگری در استان است که باید با بررسی کارشناسی و شناسایی ظرفیت‌های موجود بستر رشد و شکوفایی این بخش را در استان فراهم کرد.

قادری از وجود سدهای استان به عنوان ظرفیتی ارزشمند در راستای توسعه صنعت گردشگری در کردستان نام برد و گفت: در حال حاضر 23 سد در دست اجرا، مطالعه و ساخت و 9 سد نیز در مرحله آبگیری در استان وجود دارد که می‌تواند ظرفیتی ارزشمند برای توسعه بیش از پیش فرهنگ گردشگری در استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: وجود سه ظرفیت عمده شامل کوه آبیدر، محور قشلاق گریزه و بناهای تاریخی و بازارهای قدیمی در شهر سنندج به عنوان مرکز استان بستر جذب بیش از پیش مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را به استان فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: جمع‌بندی موارد و ظرفیت‌های گردشگری استان می‌تواند کردستان را به یک استان برتر و قطب گردشگری در کشور تبدیل کند.

قادری تعامل و هماهنگی دستگاه‌های متولی در این حوزه را ضروری دانست و بیان کرد:‌ دولت باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه ورود بخش خصوصی را به بحث گردشگری فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بخش دولتی نقش خود در این راستا را به صورت کامل محقق نکند امکان ورود بخش خصوصی در این حوزه وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد: دولت تدبیر و امید بتواند بسترهای لازم را برای بهره‌گیری هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان به منظور توسعه بیش از پیش صنعت توریسم فراهم کند.

قادری در پایان اضافه کرد: منابع طبیعی فراوان با قابلیت‌های گردشگری فرصت توسعه بخش گردشگری را در استان فراهم کرده است، که باید با برنامه‌ریزی‌های مستمر از این بستر به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

انتهای پیام/79002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول