اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

خیریه نیکوکاران 5 دی‌ در بم راه‌اندازی شد

طی مراسمی با حضور مسئولان و خیران شهرستان بم موسسه خیریه نیکوکاران 5 دی‌ در بم راه‌اندازی شد.

خیریه نیکوکاران 5 دی‌ در بم راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم در مراسم افتتاح موسسه خیریه نیکوکاری بم اظهار داشت: هر کس کار خیری را پایه‌گذاری کند و دیگران عملی خیر انجام دهند، بخشی از ثواب آن برای پایه‌گذار آن عمل است.

وی افزود: یکی از درس‌های بزرگ زلزله پنجم دی ‌ماه 82 بم این بود که مال و ثروت ماندنی نیست و به هیچ‌کس وفا نمی‌کند.

دانشی عنوان کرد: اینکه برخی از همشهریان ما حتی یک کفن هم از این دنیا با خود نبردند، نشانه بزرگی برای بی‌‌وفایی دنیاست و می‌طلبد همه ما به این مسئله توجه کرده و تلاش داشته باشیم با اعمال خیر و پسندیده توشه خوبی برای آخرت فراهم کنیم.

حسین زین‌الصالحین فرماندار‌ بم نیز با بیان اینکه بم تاریخ و تمدن دیرینه‌ای دارد، گفت: در حادثه زلزله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به ما کمک کردند.

وی گفت: یکی از ضربات بزرگ زلزله به شهرستان بم معلولیت جمع کثیری از شهروندان بود که‌ این افراد با مشکلاتی همچون ساخت مسکن، اشتغال و تامین مخارج زندگی مواجه هستند.

زین‌الصالحین ابراز داشت: راه‌اندازی این موسسه باید کمک کند تا ما بتوانیم قدری از مشکلات معلولان ضایعه ‌نخاعی را رفع کنیم.

وی ابراز داشت: معلولان ضایعه ‌نخاعی بم با تلاش و همت خویش توانستند بر مشکلات غلبه کنند و امروز علاوه بر اینکه انجمنی تشکیل دادند در برخی عرصه‌ها از جمله ورزش و اشتغال موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند.

مریم کامیابی‌مقدم از مؤسسان خیریه نیکوکاران پنجم دی ماه شهرستان بم گفت: در خاموشی شبی که فردایی سخت داشت، کسانی بودند که به آستان دوست پیوستند و ما در سوگشان نشستیم.

وی گفت: اما در این حادثه عزیزانی هستند که هرگز پایشان زمین را لمس نکرد و غریبانه فراموش شدند و اکنون نیکوکاران و خیران دست در دست یکدیگر گذاشته و خیریه نیکوکاران پنجم دی ماه را برای حمایت از معلولان ضایعه‌ نخاعی ایجاد کردند.

کامیابی‌مقدم اظهار امیدواری کرد که راه‌اندازی این موسسه بتواند کمک خوبی برای معلولان ضایعه ‌نخاعی شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: این موسسه در نظر دارد در دهمین سالگرد زلزله با همت خیران تعداد زیادی غذا تهیه و بین همشهریان به فروش برساند که افراد می‌توانند با توجه به توان مالی غذاها را با قیمت بالا خریداری و درآمد حاصله در زمینه کمک به معلولان صرف می‌شود.

انتهای پیام/2446/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول