اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

80 سازمان خیریه معلولان را یاری می‌دهند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: در استان قم 80 سازمان خیریه مردمی به معلولان به نحو مطلوب خدمت‌رسانی می‌کنند.

80 سازمان خیریه معلولان را یاری می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد مهدی انصاری ظهر امروز در همایش تجلیل از معلولان موفق که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، با اشاره به آمار معلولان در جهان بیان داشت: 10 درصد مردم دنیا دارای معلولیت هستند.

وی تصریح کرد: 600 میلیون معلول در جهان وجود دارد که بر اساس آمارها از هر 10 کودک یک کودک دچار معلولیت می‌شود که برخی از این معلولیت‌ها وراثتی و برخی دیگر بر اثر حوادث است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: بر اساس آمارها معلولیت‌هایی که در سنین 15 سال به بالا رخ می‌دهد 28 درصد آن ناشی از حوادث و سقوط از ارتفاع است.

وی بیان داشت: اگر بایدها و نبایدها را در زندگی رعایت کنیم و محتاط باشیم 28 درصد معلولیت‌ها حذف خواهد شد که این رقم بسیار سنگینی است.

انصاری با قیاس آمار معلولیت‌ها در ایران نسبت به جهان بیان داشت: میانگین معلولیت در جهان 10 درصد است که در ایران میانگین معلولیت بین 1.5 تا سه درصد است و این نشان‌دهنده کاهش معلولیت در ایران نسبت به میانگین جهانی است.

وی با اشاره به آمار معلولیت در قم ابراز داشت: در قم 28 هزار معلول وجود دارد که از خدمات ویژه سازمان بهزیستی برخوردار هستند و در این میان 80 سازمان خیریه مردمی نیز به ایشان خدمات ارائه می‌دهد که این اقدام قابل تقدیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تبیین آمار معلولان در قم گفت: از تعداد معلول ذکر شده پنج هزار معلول ذهنی، چهار هزار معلول ناشنوا، هشت هزار معلول جسمی، 340 معلول ضایعه نخاعی، 100 معلول اعصاب و سه هزار نفر نیز سالمند هستند.

وی با اشاره به خدمات انجام شده برای معلولان بیان داشت: 20 هزار معلول در استان قم از طرف سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند و هزار واحد مسکونی در اختیار معلولان قرار داده شده است.

انصاری ادامه داد: شهرداری قم روان‌سازی محیطی و معابر را برای تسهیل در تردد معلولان آغاز کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم معلولان و خانواده‌های ایشان را به صبوری دعوت کرد و گفت: صبر حضرت ایوب در برابر مصائب و گرفتاری‌ها در قرآن آمده است تا ما از آن عبرت بگیریم و در سختی‌ها صبر پیشه کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید حقوق معلولان در جامعه جدی گرفته شود و به انتظارات ایشان پاسخ داده شود.

وی ابراز داشت: معلولان خواسته‌ای جز رعایت حقوقشان که مهم‌ترین آن بازشدن مسیر برای آمد و رفت در شهر است، ندارند.

انصاری خاطرنشان کرد: شهرداری برای پاسخ به نیاز معلولان در حال روان‌سازی خیابان‌های قم است.

انتهای پیام/78005/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول