اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مدرسه «برآفتاب» چرام نیاز به توجه بیشتری دارد+ تصاویر

روستای «برآفتاب» در بخش سرفاریاب و از توابع شهرستان چرام است که دانش‌آموزان این منطقه محروم با وجود مشکلات و کمبود امکانات در فضایی ساده و صمیمی به تحصیل می‌پردازند.

مدرسه «برآفتاب» چرام نیاز به توجه بیشتری دارد+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، مدرسه مکانی اجتماعی است که یک دانش‌آموز در سطوح متعدد اجتماعی، اقتصادی، هوشی و سنی با دیگر دانش‌آموزان و افراد برخورد کرده و ضمن هماهنگی خود را به سلاح علم مجهز می‌کند.

فضای فیزیکی‌، روانی و آموزشی مدرسه از جمله مسائلی است که می‌تواند بازتاب مهم و قابل‌ توجهی بر ساختار رشد و تکامل ذهنی و فکری و نیز خلاقیت و سلامت روان دانش‌آموزان داشته باشد.

با این حال هرگونه فضای نامناسب و کمبودی در زمینه‌های مختلف می‌تواند زمینه بسترسازی شرایط روحی و روانی نامتعادل در بین دانش‌آموزان باشد.

مدرسه ابتدایی روستای «برآفتاب» از توابع شهرستان چرام از جمله مدارسی است که با کمبودهایی مواجه بوده و محرومیت خود را تمام و کمال به نمایش گذاشته است.

البته محرومیت به این معنا نیست که دانش‌آموزان این روستا با کمترین امکانات آموزشی در چادر یا کانکس درس مشغول تحصیل باشند، چراکه در مناطقی از کشورمان دانش‌‌آموزانی هستند که مجبور به تحصیل در چادر بوده، به‌گونه‌ای که صرف‌نظر از امکانات آموزشی، امکانات بهداشتی همچون سرویس بهداشتی نیز برای آن‌ها مهیا نیست.

به راحتی نمی‌توان از کنار مشکل کمبود سرویس‌های بهداشتی در مدارس عبور کرد، کمبودی که در همان نخست در مدرسه «برآفتاب» به چشم می‌خورد.

معلم این مدرسه در حاشیه بازدیدی که فرماندار و امام جمعه چرام از این مدرسه داشتند، اظهار داشت: نبود سرویس بهداشتی به حدی وضعیت نامناسبی ایجاد کرده است که برخی از دانش‌آموزان نیاز فوری به استفاده از سرویس‌های بهداشتی دارند و برخی دیگر نیز با شنیدن صدای زنگ پایان مدرسه طول مسیر تا خانه را به سرعت طی می‌کنند تا بتوانند زودتر از سرویس بهداشتی منازل استفاده کنند.

 

روستای «برآفتاب» در بخش سرفاریاب و از توابع شهرستان چرام است که دانش‌آموزان این منطقه محروم با وجود مشکلات و کمبود امکانات در فضایی ساده و صمیمی به تحصیل می‌پردازند.

 

گفتنی است، علیرضا نیکروز فرماندار چرام در بازدید از این مدرسه بر پیگیری مشکلات تاکید کرد و اظهار داشت: نسبت به تامین آب آشامیدنی و نبود سرویس بهداشتی در این مکان، اقدام خواهیم کرد.

===============

گزارش از نسرین هاشمی

===============

 

انتهای پیام/82002/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول