اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه:

700 مدرسه علمیه در سراسر کشور فعالیت می‌کنند

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 700 مدرسه علمیه در سراسر کشور فعالیت دارند و از این تعداد 370 مدرسه به مدارس علمیه خواهران اختصاص دارد.

700 مدرسه علمیه در سراسر کشور فعالیت می‌کنند

حجت‌الاسلام سیدحبیب‌الله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر قریب به 700 مدرسه علمیه در سراسر کشور فعالیت دارند و از این تعداد 370 مدرسه به مدارس علمیه خواهران اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه 11 مدرسه علمیه وجود داشته که در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به حوزویان آموزش‌های لازم داده می‌شود.

موسوی ضمن اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که زنان نیمی از افراد جامعه و مربی نیمی دیگر هستند، افزود: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه دشمنان سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در این خصوص انجام می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید طلاب و مربیان زن را طلبه‌وار تربیت کرد که ضمن آشنایی کامل به‌ وظایف خود و تاثیرگذاری آن‌ها در خانواده و جامعه، نقش خود را به‌ خوبی ایفا کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه برای ترویج معارف اسلامی هزینه‌های اندکی در نظر گرفته شود، هزینه‌های بالایی برای آسیب‌های مختلف جامعه همچون طلاق، اعتیاد و مسائل دیگر صرف نمی‌شود.

وی از استقبال فراوان سالانه افراد علاقه‌مند به تحصیل در حوزه خبر داد و گفت: دانش‌آموختگان آموزشگاه‌های عالی تمایل دارند در مراکز حوزوی تحصیل کنند که به‌ دلیل کمبود امکانات از پذیرش آن‌ها معذور هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه ابراز داشت: همان‌طور که جامعه به پرورش نیروهای حوزوی نیازمند است، حمایت مسئولان و فراهم کردن بسترهای مناسب برای جذب افراد بیشتر در مدارس علمیه احساس می‌شود.

انتهای پیام/2700/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول