اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

امید و خودباوری از نتایج احیای تفکر مهدویت است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نتیجه احیای تفکر مهدویت را امید و خودباوری اعلام کرد و گفت: تفکر مهدوی می‌تواند جایگزین تفکرات استکباری که به دنبال استعمار بشر کنونی است، شود.

امید و خودباوری از نتایج احیای تفکر مهدویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی شامگاه سه‌شنبه در نخستین نشست کمیته بانوان درباره همایش گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری سومین همایش گفتمان مهدویت در زنجان اظهار داشت: این همایش با هدف نهادینه کردن فضای تحقیق و پژوهش در فضای دانشگاه‌ها درباره مهدویت برگزار می‌شود.

وی بر نقش مهدویت در انسجام جهان اسلام تاکید و اضافه کرد: مهدویت در واقع کانون وحدت مسلمانان جهان محسوب می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به خلاء موجود در جهان کنونی به لحاظ اعتقادی اشاره و تصریح کرد: مهدویت موجب حیات دین اسلام به ویژه در حوزه انسجام‌بخشی بین شیعه و سنی محسوب می‌شود.

این مسئول گرایش به مهدویت را نوعی عقل‌گرایی برشمرد و ادامه داد: امروز افراد با نام دین جنایات هولناکی را مرتکب می‌شوند که منجر به ضایع شدن حقوق بشر می‌شود.

شیرمحمدی بر ضرورت احیای گفتمان مهدویت تاکید کرد و افزود: حاکیت تفکر مهدوی منجر به وحدت بین بشریت می‌شود.

وی نتیجه احیای تفکر مهدویت را امید و خودباوری اعلام و خاطرنشان کرد: تفکر مهدوی می‌تواند جایگزین تفکرات استکباری که به دنبال استعمار بشر کنونی است، شود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: در تفکر مهدویت جهانی شدن و جهانی سازی بر مبنای ارزش‌های الهی و فطرت پاک انسانی شکل می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه سومین همایش مهدویت بر مبنای آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار می‌شود، افزود: این همایش در راستای مجهز کردن دانشجویان و اساتید به سلاح معنویت و ایجاد فضای پژوهش در خصوص مهدویت برگزار می‌شود.

شیرمحمدی زمان برگزاری سومین همایش گفتمان مهدویت را ششم اسفندماه سال جاری اعلام و تصریح کرد: تلاش می‌شود همزمان با برگزاری این همایش روح معنوی هم در سطح شهر جاری شود.

انتهای پیام/73004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول