اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی تاکید کرد

مشارکت دستگاه‌های خراسان شمالی برای ترویج فرهنگ مهدویت

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی بر مشارکت کارکنان دستگاه‌های این استان برای ترویج فرهنگ مهدویت تاکید کرد.

مشارکت دستگاه‌های خراسان شمالی برای ترویج فرهنگ مهدویت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شیر‌الله عصمتی بعدازظهر امروز طی نشست برنامه‌ریزی نهم ربیع‌الاول اظهار کرد: اکنون در برخی از استان‌ها کارکنان دستگاه‌ها مبالغی را برای برگزاری این امر اختصاص می‌دهند.

وی افزود: البته این موضوع نیاز به ورود مسئولان استان داشته تا کمک به ترویج فرهنگ مهدویت در استان نهادینه شود.

عصمتی برگزاری مسابقات فرهنگی برای کارکنان به همین مناسبت را برشمرد و گفت: با توجه به در پیش بودن نهم ربیع زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی عموم با فلسفه غیبت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست نسبت به بهره‌گیری بنیاد از ظرفیت‌های هنرهای نمایشی، سینمای جوان، هنرهای تجسمی و خانه مطبوعات برای پیشبرد این فرهنگ در جامعه اعلام آمادگی کرد.

حسین ثابت‌قدم اظهار کرد: در بحث کتاب نیز کمیته کتاب استان آمادگی داشته تا کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه تخصصی مهدویت را تجهیز کند.

وی همچنین از تشکیل ستاد نهم ربیع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد و گفت: بنیاد مهدویت نسبت به تدوین سند توسعه مهدویت در استان اقدام کند.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه حوزه مهدویت از جمله اموری است که نبایستی شیوه دولتی پیدا کند، گفت: مردم باید خودشان برگزار کننده این‌گونه مراسمات باشند.

حجت‌الاسلام محمد علی سالاری با بیان اینکه برگزاری دولتی این‌گونه مراسم‌ها تبعات منفی دارد، افزود: این ستاد باید صرفاً سیاست‌گذار بوده و از مجری‌گری پرهیز کند.

وی اظهار کرد: همان‌طور که مردم در نیمه شعبان ورود می‌کنند، در این زمینه هم باید مردم گرداننده باشند.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: البته در جایی که احساس شد مردم نمی‌توانند ورود کنند این ساز و کار از سوی سازمان‌های دولتی باید فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست اظهار کرد: موضوع مهدویت و انتظار جزو دوره‌های آموزشی دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود و ما آمادگی داریم تا کتابخانه بنیاد حضرت مهدی (عج) را هم تجهیز کنیم.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا همچنین برگزاری گفتمان‌های دینی و مهدویت، دعوت از مبلغان قم برای حضور در برنامه‌های نهم تا 19 ربیع را از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات به همین مناسبت برشمرد.

عضو شورای اسلامی بجنورد هم سخنرانی مبلغان در زمینه مهدویت در مراکز آموزش عالی را خواستار شد.

اعظم‌السادات افشین‌فر با اشاره به ضرورت ارتقای اطلاعات جوانان در مورد مهدویت برگزاری این سخنرانی‌ها را ضروری دانست.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول