اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام نور بیجار:

پدیده جرم‌شناسی به دانشگاه‌ها واگذار شود

سرپرست دانشگاه پیام نور بیجار خواستار واگذاری پدیده جرم‌شناسی به دانشگاه‌ها شد و گفت: تحقیقات علمی و استفاده از اساتید و دانشجویان کمک خوبی به جلوگیری از جرم می‌کند.

پدیده جرم‌شناسی به دانشگاه‌ها واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، هوشنگ گورچینی سه‌شنبه شب در اولین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم که با حضور فرماندار، دادستان و مسئولان ادارات در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، بر مطالعه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان بیجار تأکید کرد و گفت: با مطالعه می‌توان علل بروز جرائم را مشخص کرد و با ارائه راهکاری مناسب می‌توان زمینه‌های وقوع آن را مانع شد.

سرپرست دانشگاه پیام نور بیجار ساز و کارها در زمینه برخورد با جرائم را نامطلوب عنوان و بیان کرد: تنبیه مجرم در بسیاری از موارد ضعیف است و مجرم با مشاهده ضعف در این راستا بار دیگر مرتکب جرم خواهد شد.

به گفته سرپرست دانشگاه پیام نور بیجار، در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و فرهنگی و مدارس باید در اولویت باشند.

این مسئول بر استفاده از کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی تأکید و این مهم را گامی موثر در راستای کاهش این آمار جرائم عنوان کرد.

گورچینی، خواستار واگذاری پدیده جرم‌شناسی به دانشگاه‌ها شد و گفت: تحقیقات علمی و استفاده از اساتید و دانشجویان کمک خوبی به جلوگیری از جرم می‌کند.

کم‌کاری در بحث آموزش فنی زمینه‌ساز ارتکاب جرم است

رئیس سازمان نظام مهندسی بیجار نیز با انتقاد از کم‌کاری در زمینه ارائه مهارت‌های فنی و آموزشی به جوانان اظهار کرد: کم‌کاری در این زمینه منجر به پدیده بیکاری خواهد شد و در نتیجه ارتکاب جرائم را در پی خواهد داشت.

کمال فرمانی‌فرد با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و جرائم به مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی مربوط می‌شود گفت: وضعیت اقتصادی نامطلوب افراد و نبود کار از جمله موارد ارتکاب جرم است.

فرمانی‌فرد با بیان اینکه یک سری جرم‌ها کیفری هستند که توسط دادگستری پیگیری می‌شوند بیان داشت: برخی از جرائم غیرکیفری بوده و با آموزش‌های لازم به مردم در این خصوص، می‌توان از وقوع آنها پیشگیری کرد.

وی بیکاری را از جمله عوامل موجب ارتکاب به جرم افراد عنوان کرد و گفت: با وجود داشتن مهارت کافی افراد در زمینه‌های مختلف و ایجاد اشتغال، جرمی در اجتماع اتفاق نمی‌افتد.

این مسئول با بیان اینکه آمار اشتغال در شهرستان بیجار با آمار ارائه شده واقعی نیست، از وضعیت بسیار نامطلوب بیکاری و کم‌کاری در زمینه مهارت‌آموزی و آموزش مهارت‌های فنی به جوانان در راستای اشتغالزایی انتقاد کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی بیجار با بیان اینکه عملکرد صدا و سیما هم به عنوان رسانه ملی در برابر رسانه‌های غربی بسیار ضعیف است ادامه داد: رسانه‌های غربی با رواج فرهنگ غرب موجبات ارتکاب بسیاری از جرائم را فراهم می‌کنند.

فرمانی‌فرد با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز عمرانی گفت: اینگونه موارد جرم نیست اما به گونه‌ای تخلف محسوب می‌شود و متأسفانه در بیجار شاهد احداث ساختمان‌های چندین طبقه در کوچه‌هایی با فضای بسیار نامناسب هستیم و لازم است در خصوص این تخلفات نیز  اقداماتی صورت گیرد.

به گفته وی میزان ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان بیجار بیشتر از ساخت و سازهای مجاز است و این عملکردی بسیار نامطلوب برخی از دستگاه‌های اجرای را می‌رساند.

انتهای پیام/79015/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول