اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان:

7 باند مجرمانه در کردستان متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان از متلاشی شدن 7 باند جرائم مختلف و کشف 112 فقره جرم در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: در این ارتباط 25 نفر دستگیر شده‌اند.

7 باند مجرمانه در کردستان متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی احمدی‌تبار ظهر امروز در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: هدف پلیس فائق آمدن بر مجرمان و تأمین امنیت شهروندان است.

وی با تأکید بر وجود برخی افراد معلوم‌الحال با هدف ضربه زدن به مردم تصریح کرد: مجرمان و به ویژه سارقان، سرمایه شهروندان را به هیچ می‌فروشند.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان اینکه خودروهای گران قیمت توسط سارقان اوراق شده و به بهای ناچیزی معامله می‌شوند گفت: یکی از مشکلات اساسی در ارتباط با سرقت خودروها عدم توجه مردم نسبت به خاموش کردن آن و قرار ندادن سوئیچ بر روی خودرو است.

احمدی‌تبار با اشاره به اینکه در این قضیه مقصر اصلی مالک خودرو است گفت: با این وجود پلیس برای کاستن از میزان این سرقت‌ها و کشف آنها برنامه‌های مطلوبی انجام داده است.

وی از دستگیری سارق اصلی خودروهای مدل بالا به این شیوه خبر داد و گفت: این فرد 17 دستگاه خودروی عمدتاً مدل بالا را در مدت 3 ماه سرقت کرده بود که تمامی آنها کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان اینکه سارقان حتی ساختار مورد نیاز برای شناسایی خودروها را از بین می‌برند تصریح کرد: در این رابطه 3 مالخر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

احمدی‌تبار با اشاره به رتبه سوم استان کردستان در کشف جرائم اظهار کرد: در یک ماه گذشته 7 باند که اقدام به جرائم مختلف می‌کردند، متلاشی شدند.

وی افزود: این عملیات منجر به کشف 112 فقره انواع جرائم و دستگیری 25 مجرم شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان افزود: در این راستا 2 باند که اقدام به سرقت  24 دستگاه موتورسیکلت کرده بودند کشف و 9 نفر نیز دستگیر شدند، همچنین یک باند سرقت از منازل با 19 فقره سرقت کشف و 3 نفر نیز دستگیر شدند.

به گفته وی، در این عملیات همچنین یک باند زورگیر و سارقان به عنف با 7 فقره سرقت و دستگیری 2 نفر متلاشی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با اشاره به طرح استانی یک روزه پلیس در خصوص کشف سرقت از منازل گفت: در این طرح موفق به کشف 92 فقره سرقت منزل در سطح استان شدیم.

احمدی‌تبار افزود: در طرح یک‌روزه دیگری نیز در سطح استان موفق به کشف 15 دستگاه موتورسیکلت شدیم.

شناسایی قاتل پس از 40 سال

وی همچنین از شناسایی یک فرد قاتل پس از 40 سال خبر داد و گفت: این شخص در سال 53 در شهرستان سقز جوانی 22 ساله را کشته بود که وی پس از گذشت 40 سال در شهرستان تبریز شناسایی شد، هر چند که از دنیا رفته بود.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان افزود: این امر نشان‌دهنده پیگیری پلیس برای به سرانجام رساندن پرونده‌های مفتوحه است.

احمدی‌تبار در پایان با بیان اینکه سارقان بومی معمولاً جرائم خرد را انجام می‌دهند گفت: جرائم خشن در سطح استان معمولاً توسط سارقان غیر بومی صوت می‌گیرد.

انتهای پیام/79012/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول