اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی گیلان:

66 درصد پرونده‌های مشاوره‌ای پلیس گیلان منجر به سازش شد

جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: در هشت ماه گذشته تعداد یک‌هزار و 268 مورد شامل 66 درصد پرونده‌های مراکز مشاوره‌ای پلیس گیلان منجر به مصالحه و سازش شده‌ است.

66 درصد پرونده‌های مشاوره‌ای پلیس گیلان منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بخشعلی کامرانی‌صالح امشب در نشست انتظامی استان یکی از اهداف مراکز مشاوره پلیس و دوایر مشاوره کلانتری‌ها را شناسایی باورهای اشتباه مراجعان و اصلاح آنها ذکر کرد.

وی اظهار کرد: کارشناسان مستقر در این مراکز و کلانتری‌ها تلاش دارند تا براساس بهترین نظریه‌ها و استفاده از جدیدترین شیوه‌های روان‌شناختی بتوانند اقدام‌های مؤثری برای تغییر باورهای مراجعان در حوزه خانوادگی مانند روابط همسران، ازدواج فرزندان، تربیت کودکان و نوجوانان داشته باشند.

این مسئول درباره نحوه ارائه خدمات مشاوره‌ای به اقشار مختلف مردم گفت: در گام نخست اقشار مختلف مردم با مراجعه مستقیم به این مراکز و دوایر، خدمات مشاوره‌ای را دریافت می‌کنند.

به گفته وی، در گام دوم مشاوران پلیس با حضور مستقیم در مدارس و دیگر کانون‌های اجتماعی، اقدام به مشاوره می‌کنند.

کامرانی‌صالح بر نقش مشاوره‌های پلیس در ایجاد آرامش روحی و روانی دانش‌آموزان تاکید کرد و یادآور شد: بسیاری از نوجوانان و جوانان به‌واسطه‌ شکاف نسلی و نیازهای به‌روز خود در عصر جدید، قادر به تعامل مناسب با والدین خود نیستند و برخی از والدین بر اساس سبک رفتار گذشتگان خود اصرار دارند که شیوه‌های قدیمی را به فرزندان الزام کنند که البته هر دو دیدگاه، اشتباه است و موجب دوری بیشتر آنها از یکدیگر می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به نقش تأثیرگذار خدمات مشاوره‌ای پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی و کاهش وقوع جرم در جامعه تصریح کرد: مشاوران پلیس تلاش دارند تا با تلفیق دو رویه مذکور سبکی را ارائه دهند تا بزرگ‌ترها بتوانند کوچک‌ترها را به عنوان عنصری پویا و فعال و بعضاً کارساز و راهگشا در معادلات پیچیده زندگی امروز به حساب آورند و کوچک‌ترها و نسل‌های جدید با استعانت از رهنمودها و تجربه‌های ماندگار دیروز، آینده‌ را درخشان‌تر کنند.

وی هدف مشاوران فعال پلیس را ایجاد یکرنگی، اعتماد دوسویه بین دو نسل، کاهش شکاف نسلی و استمرار آموزش‌های مفید و سازنده، پیشگیری و کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی و دادن احساس امنیت پایدار به مردم دانست.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با ارائه آماری از عملکرد مرکز و دوایر مشاوره گیلان در 8 ماه گذشته خاطرنشان کرد: در این مدت 4 هزار و 350 نفر به اماکن مشاوره‌ای پلیس گیلان مراجعه کردند.

وی سهم دوایر مشاوره کلانتری‌ها را 2 هزار و 255 مورد شامل 334 خودمعرف و یک‌هزار و 921 مورد پرونده‌های ارجاعی ذکر کرد.

کامرانی‌صالح افزود: با تلاش کارشناسان پلیس، تعداد یک‌هزار و 268 مورد یعنی 66 درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه و سازش شده‌اند که این امر افتخار بزرگی برای پلیس گیلان است.

وی به تنوع مراجعه‌کنندگان به اماکن مذکور اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین دلیل مراجعه به مرکز مشاوره گیلان 29.8 درصد مشکلات خانوادگی، 20.2 درصد مشکلات اجتماعی، 17.6 درصد مشکلات تربیتی و بقیه مربوط به مشکلات روانی، فردی، ازدواج، تحصیلی و شغلی بوده است.

به گفته این مسئول، در سطح کلانتری‌ها نیز 42.5 درصد مشکلات خانوادگی، 25.4 درصد نزاع و درگیری، 13.7 درصد مشکلات اجتماعی و بقیه مربوط به مشکلات حقوقی، ازدواج، شغلی، فردی، تربیتی و روانی بوده است.

وی متذکر شد: مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس گیلان و دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان همه‌روزه به‌صورت حضوری و تلفنی آماده ارائه خدمات متنوع مشاوره‌ای به شهروندان گیلانی به صورت رایگان در زمینه‌های خانوادگی، روان‌شناختی، روان‌سنجی، ازدواج، شغلی، حقوقی و... هستند.

کامرانی‌صالح از مردم گیلان خواست برای دریافت خدمات مشاوره‌ای در مرکز استان به آدرس رشت، سبزه میدان، ابتدای خیابان بیستون، کوچه بقراطی 2، ساختمان معاونت اجتماعی مراجعه کنند و یا با شماره‌های 2188086 و 2233969 تماس بگیرند.

وی یادآور شد: دوایر مشاوره به کلانتری‌های 11، 14 و 15 شهر رشت، کلانتری‌های 11 لاهیجان، سیاهکل و رودبار و کلانتری 12 بندر انزلی نیز آماده مشاوره‌های لازم به شهروندان گیلانی هستند.

انتهای پیام/2300/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول