اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

فعالیت 46 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار ویژه خواهران در دشتستان

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی دشتستان از فعالیت 46 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار ویژه خواهران در دشتستان خبر داد.

فعالیت 46 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار ویژه خواهران در دشتستان

اعظم امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: در ماه محرم و صفر شاهد حضور فعال بانوان و هیئت‌های فعال مذهبی بانوان در مراسمات هستیم.

وی با بیان اینکه ابلاغ دین خدا، بیان و تفسیر احکام و معارف آن، اصلی‌ترین هدف امام حسین(ع) بود خاطرنشان کرد: ابلاغ دین خدا، بیان و تفسیر احکام و معارف آن، اصلی‌ترین وظیفه انبیاء است که به هیچ عنوانی ساقط نمی‌شود و تحقق فرمان‌های الهی و ایجاد زمینه رشد و تعالی انسان‌ها و برقراری عدل و دفع ظلم و شرک از طریق تشکیل حکومت امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین وظیفه پیامبران ابلاغ دین خدا و بیان و تفسیر احکام و معارف آن است، هیچ شرط و قیدی هم ندارد و در همه شرایط باید توسط پیامبران انجام گیرد و آنان موظفند جان و مال و هر چه دارند در راه انجام این وظیفه فدا کنند و بدون تردید وظیفه، ابلاغ و تبلیغ دین خدا از جمله دعوت مردم به اطاعت از خویش یکی از مهم‌ترین ارکان و احکام دین است.

امیری ادامه داد: پیامبران و اوصیا، حکومت را به‌عنوان یک وسیله بسیار مفید و مؤثر برای اجرای احکام الهی و زمینه‌ساز امنیت و تعالی و رشد انسان‌ها می‌دیدند که باید در دست صالح‌ترین مردم باشد و خود را به‌عنوان صالح‌ترین مردم، موظف می‌دانستند برای به دست گرفتن حکومت اقدام کنند.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی دشتستان از پاسخگویی به بیش از 2 هزار سئوال دینی ویژه بانوان در مدت سپری شده از سال 92 خبر داد.

امیری افزود: در مدت سپری شده از سال، بانوان از طریق تماس تلفنی و یا حضور در واحد پاسخگوئی به سئوالات دینی، احکام و سئوالات شرعی خود را از اساتید حاضر در این واحد دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سئوالات مربوط به احکام نمازهای واجب و مستحبی، احکام مربوط به رقص و موسیقی، احکام مربوط به انواع غسل‌های بانوان، سئوالات عمومی ویژه بانوان و خصوصی، احکام مربوط به نذر کردن و ادای آن، احکام مربوط به سود بانکی و غیر بانکی، احکام مربوط به خواندن قرآن کریم در شرایط خاص برای بانوان، تربیت دینی فرزندان و حدود روابط دختر و پسر از جمله سئوالات مطرح شده در این واحد است.

مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از فعالیت 46 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار ویژه خواهران در دشتستان خبر داد و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی خواهران به شکل هدفمند و با برنامه در مراسمات دینی و مذهبی حاضر هستند.

امیری یادآور شد: از مسئولان انتظار داریم همکاری لازم را با هیئت‌های مذهبی شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/2452/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول