اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

واگذاری زمین در کیش به دور از روابط خواهد بود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واگذاری زمین در کیش به دور از روابط خواهد بود.

واگذاری زمین در کیش به دور از روابط خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، علی اصغر مونسان با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌هاست خاطر نشان کرد: جزیره کیش به عنوان پایلوت و پیشرو برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران باید در بعد آموزش و پرورش به عنوان الگو مطرح شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در بخش ارتقا سطح علمی دبیران، معلمان و دانش آموزان طرح‌هایی در دست اقدام داریم ضمن این که نشاط و شادابی محیط مدارس را جدی دنبال می‌کنیم و استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در مدارس نیز یکی دیگر از اولویت کاری این سازمان است.

وی در خصوص حقوق پیمانکاران نیز اظهار داشت: به زودی حق الزحمه پیمانکاران طرف قرارداد سازمان منطقه آزاد کیش پرداخت می‌شود.

مونسان با اشاره به برنامه‌های سازمان منطقه آزاد کیش در جهت تکمیل زیرساخت‌های رفاهی و گردشگری ویژه خانواده‌ها از مذاکره با بخش خصوصی جهت بازپس‌گیری پارک شهر کیش و ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری در این پارک خبر داد و متذکر شد: مأموریت اصلی کیش گردشگری است و باید اقامت گردشگران در هتل‌ها باشد تا شاهد رونق هتل‌ها در این منطقه باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: توسعه ناهمگون کیش در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند و تلاش می‌کنیم به آنچه در طرح جامع پیش بینی شده نزدیک شویم و از این پس بر اساس طرح جامع شاهد توسعه یک نواخت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه علت خالی بودن خانه‌ها و بالا بودن اجاره‌ها در کیش نگاه سرمایه گذاری به مسکن است، گفت: قرار نیست از سرزمین اصلی خریدهای مسکونی اتفاق بیفتد، فضاهای مسکونی برای ساکنان است.

مونسان تأکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش نمی‌تواند به تعیین قیمت بخش مسکن ورود پیدا کند و به صورت سلبی قیمت مسکن را تعیین کند. باید با اقدامات زیربنایی تنظیم بازار اتفاق بیفتد تا با کنترل‌هایی که انجام می‌دهیم نظارت کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این سئوال که آیا برای مسکن نیروهای کارگری در کیش فکری شده است؟ اذعان داشت: مقوله مسکن کارگری دو بخش است،کارگران فصلی و دوره‌ای که ساماندهی انجام شده و پروژه‌ها باید کمپ کارگری پیش بینی کنند و رفت و آمدشان هم کنترل شود.

وی ادامه داد: در خصوص کارگران شاغل در بخش‌های مختلف به صورت دائم برنامه‌هایی برای ارتقا سطح کیفی این کمپ‌ها داریم و برنامه‌های فرهنگی هم برای رونق و شادابی این کمپ‌ها در حال برنامه‌ریزی است.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به توسعه صنعت گردشگری و تجارت دلیلی بر بی توجهی به بخش‌های دیگر توسعه‌ای نیست،گفت: گر چه تمرکز فعالیت‌ها در بخش گردشگری بیشتر است اما صنعت و سایر بخش‌ها نیز به نوبه خود بسیار مهم هستند.

مونسان با تأکید بر اینکه صنایع با فناوری بالا جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های صنعتی کیش دارند اظهار داشت: در طرح جامع کیش نیز تاکید فراوانی بر توسعه صنایع نو شده و حمایت سازمان از فعالیت صنایعی همچون کشتی سازی، قایق سازی، بهداشت و درمان بیانگر عملکرد سازمان در راستای این سیاست گذاری است.

این مسئول کیش با اشاره به اینکه بوی نامطبوع فاضلاب در برخی قسمت‌های جزیره به هیچ وجه زیبنده فضای گردشگری کیش نیست گفت: تا شش یا هفت ماه آینده  تصفیه خانه‌های فاضلاب راه اندازی شده و بخش عمده‌ای از مشکلات به سرعت حل می‌شود و در گام نخست ساماندهی پساب پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه طرح توسعه فرودگاه بین المللی کیش در دستور کار این سازمان است، افزود: این پروژه در حالت رکود قرار داشت که در حال حاضر فعال شده و با راه اندازی این ترمینال در برنامه سه ساله 37 هزار متر مربع فضا افزوده خواهد شد.

مونسان از ترمیم باند فرودگاه بین المللی کیش و بهره برداری از آن قبل از عید نوروز خبر داد و گفت: پایانه مجهز  و زیبای بندرگاه کیش تا قبل از عید نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه قصد داریم جایگاه کیش ایر را در میان شرکت‌های هواپیمایی کشور ارتقا دهیم گفت: در بخش مدیریتی و هیئت مدیره کیش ایر با بهره گیری از متخصصان صنعت هواپیمایی کشور، فرصت استفاده از تجارب ارزشمند صاحب نظران این بخش فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از عزم این سازمان برای جلوگیری از تاخیر پروازها در شرکت هواپیمایی کیش خبر داد و افزود: با توجه به اینکه عمده مشکلات مربوط به هلدینگ بوده، مقرر شده است تجهیزات جدید خریداری و در هلدینگ به کار گرفته شود تا دیگر شاهد تاخیر پرواز در این شرکت هواپیمایی نباشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: واگذاری زمین در سازمان منطقه آزاد کیش مطابق با طرح جامع بوده و از بورس بازی و دلال بازی به شدت جلوگیری می‌شود چرا که بر اساس طرح جامع زمین‌های مناطق مختلف جزیره کیش از جمله سواحل کاربری‌های تعریف شده و مشخصی دارند و واگذاری این زمین‌ها به سرمایه گذاران تنها در قالب همین کاربری‌ها امکان پذیر است.

وی با تأکید بر اینکه زمین‌های حاشیه نوار ساحلی برای ساخت طرح‌های عمومی و گردشگری در نظر گرفته شده است و صدور مجوز خصوصی سازی در این بخش‌ها ممکن نیست اظهار داشت: سازمان پس از اطمینان از  واقعی بودن طرح متقاضیان سرمایه گذاری که تمایل به اجرای طرح‌های عمرانی خود در بخش ساحلی دارند اقدام به واگذاری زمین در این مناطق خواهد کرد و سرمایه گذاران موظف هستند جدول زمانبندی طرح‌های خود را به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه کنند.

مونسان با تأکید بر اینکه در واگذاری زمین هیچ فرد یا شرکتی اولویت خاصی نخواهد داشت و نگاه مدیریتی سازمان برای واگذاری زمین عادلانه و به دور از روابط خواهد بود گفت: ما آمادگی داریم در صورتی که ساکنان و گردشگران در خصوص واگذاری زمین موارد تخلفی را اعلام کنند بدون شک بررسی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که واگذاری زمین با کاربری مسکونی تنها در مناطق مسکونی طرح جامع کیش امکان پذیر است گفت: سازمان با متقاضیان فعالیت در این بخش مشارکت می‌کند زیرا اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق مسکونی به صورت مشارکتی علاوه بر حمایت از سرمایه گذاران این بخش و کاهش دغدغه‌های آنها در کنترل قیمت مسکن در جزیره کیش نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/88003/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول